Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Vznikl Vietnet.cz, lifestylový web pro Vietnamce žijící v Česku

Vydavatel Vietnetu chce do konce roku oslovovat 100 tisíc lidí denně portály pro cizince - speciální má také pro Slováky.

V pondělí 3. prosince odstartoval portál Vietnet.cz, online magazín pro Vietnamce žijící v Česku, přinášející texty o životním stylu, módě, kultuře a gastronomii. Spuštění předcházela informační kampaň mezi Vietnamci, oznámila společnost Minute Me Group, která web provozuje. V prvním dni zaznamenal Vietnet.cz řádově tisíce návštěvníků.

„V České republice doposud neexistoval denně aktualizovaný lifestylový server ve vietnamštině pro tuto početnou skupinu obyvatel,“ tvrdí provozovatel. „Většina serverů pro Vietnamce se zabývá praktickými tématy, jako je například založení českého bankovního účtu a podobně. Úplně se zapomínalo na Vietnamce, kteří zde už úspěšně žijí a podnikají a prahnou po zajímavých informacích.“

„Vietnamci žijící v Česku se už dávno přesunuli ze stánků do kamenných prodejen. V každé z nich pracuje většinou majitel a čas mezi zákazníky si krátí na internetu. Je to úžasná cílová skupina nejen pro nás, ale i pro inzerenty. Na prosinec už máme inzertní prostor z 90 % vyprodaný,“ tvrdí produkční serveru Kateřina Hořejší.

I pro další cizince v Česku

Minute Me Group, firma se sídlem v Británii, v Česku provozuje stejnojmenný web MinuteMe.net, a to v češtině, angličtině a španělštině. V angličtině a španělštině vydává i web pro cizince Expatlife.cz, ve slovenštině pak Slovnet.cz pro zde žijící Slováky. Weby mají tentýž grafický koncept, obsahově se vyhýbají „bulváru, zprávám a černé kronice“, materiály jsou původní a pracuje na nich 15 redaktorů, 3 fotografové a externisté.

Většinovým vlastníkem britské Minute Me Group je původem Němec Tobias Redler, se založením dceřiné společnosti v Česku je plánován vstup několika nových investorů.

Na webu hodlá Redlerova firma přijít také s videem. „Od ledna bude fungovat i MinutemeTV, která bude denně přinášet zajímavé reportáže v několika jazycích. Setkáte se s ní na všech serverech skupiny. Inzerci obstarává vlastní obchodní oddělení,“ doplnila Hořejší. V jednání jsou údajně akvizice na českém i slovenském internetu.

Návštěvnost vlastních webů má do konce roku dosáhnout 100 tisíc uživatelů denně, uvedl marketingový manažer projektu Tomáš Kadeřábek.

Během prosince plánuje Minute Me velkou propagační akci v deseti městech České republiky - mimo klasické bannery, reklamy na sociálních sítích a spoty v rádiu má zahrnovat i outdoorovou akci, do níž se má zapojit 150 komparsistů a u které vydavatel předpokládá virální šíření.