Vznikla agentura Pickerly, založil ji Martin Peška

Martin Peška chce zefektivňovat marketing klientů využíváním principů behaviorální vědy.

Martin Peška, zakladatel a šéf agentury Pickerly

Martin Peška, zakladatel a šéf agentury Pickerly

Na českém trhu začala působit nová agentura Pickerly. Nabízí strategické využití dat, kreativní služby, nákup médií i tréninky inhouse týmů. Odlišit ji má využívání principů behaviorální vědy k zefektivnění marketingu a investic do něj. Pickerly založil Martin Peška, který předchozích téměř osm let pracoval v digitální agentuře Marketup, odkud odešel z role head of project management & digital strategy, loni v září. 

Mezi klienty nově vzniklé agentury patří obchodní řetězec Billa, pro který Pickerly od ledna kompletně zastřešuje digitální marketing, značka Franz Josef Kaiser (nákup médií od televizní reklamy po online), benešovský pivovar Ferdinand (v oblasti grafického designu), výrobce skleněných produktů Barevná skla (strategické poradenství) či e-shop s cyklistickým oblečením Holokolo (výkonnostní kampaně na osmi evropských trzích).

„Jádro týmu Pickerly tvoří desítka kolegů, převážně ‚chameleonů‘ s dlouhou historií v digitálním marketingu,“ uvádí zakladatel agentury Peška. Doplňuje, že navíc disponuje sítí víc než stovky externích spolupracovníků. Díky nim a uzavřeným strategickým partnerstvím chce nabídnout klientům fullservice. „Náš tým jako většina agenturních týmů v této době funguje hybridně, pracuje z home office i z prostor pronajímaných v coworkingových centrech. Těmi je Meandr v Řevnicích, kde se setkáváme převážně v úterý a čtvrtky. Druhým je Spaces Smíchoff. I do budoucna máme v plánu si udržet díky těmto prostorům flexibilitu pro růst a agilitu pro klienty i tým,“ popisuje.

Peška vystudoval žurnalistiku v Olomouci a sociální a mediální komunikaci v Praze. Kromě řízení nové agentury se věnuje lektorské činnosti na soukromé vysoké škole Newton University. Pickerly není jeho první firma. Přes 10 let je spolumajitelem vydavatelství CzechNetMedia, které provozuje internetové magazíny StudentMag.cz, OBěhání.cz, WomanOnly.cz, MotherClub.cz, JenProTěhotné.cz či Předškolnívěk.cz.

K digitálnímu tendru Billy

Agentura Marketup se kriticky vyjádřila k účasti svého bývalého pracovníka Martina Pešky ve výběrovém řízení na správu digitální komunikace značky Billa.

„Velmi si vážíme dlouholeté spolupráce s klientem Billa a plně respektujeme výsledek tendru. Za pět let jsme společně vytvořili spoustu úspěšných kampaní a pokořili řadu digitálních výzev. Martin Peška, zakladatel Pickerly, v Marketupu působil necelých osm let a osobně se podílel na projektech pro klienta Billa. Spolupráci s námi plánovaně ukončil v době, kdy jsme se připravovali na účast ve výběrovém řízení, přesně pět dní před vyhlášením tendru Billa. Vždy jsme si vážili Martinovy odbornosti a profesionality. Proto nás překvapila zpráva, že tendr na správu digitální komunikace pro klienta Billa vyhrála agentura Pickerly. Martin měl přístup k nejcitlivějším informacím týkajícím se našeho obchodního vztahu ke klientovi Billa. Martinovo jednání považujeme za vysoce neetické a je takto vnímáno napříč celým naším oborem. Za jedenáctileté fungování Marketupu jsme se s podobným jednáním nesetkali.“

„Nerad bych něco vzkazoval nebo posílal přes média do světa k agentuře, ve které jsem strávil skoro osm skvělých let, na které rád vzpomínám. Poznal jsem tam spoustu kolegů a stále zde mám osobní přátele, se kterými se setkáváme ve volném čase,“ reagoval Martin Peška. „Upřesnil bych informaci o konci své spolupráce s Marketup, protože ten nastal k červnu loňského roku, na žádost jednatelů jsem prodloužil svou spolupráci na živnostenský list do září. Interně se do agentury ohlásil můj odchod až na celofiremní poradě poslední týden v srpnu také na žádost jednatelů. Nebyla za mne náhrada na pozici head of project management, která se hledala od ledna 2021 a když se právě v červnu našla, kandidát ukončil spolupráci ve zkušební době.“

„Naše agentura spolupracuje s Billou od začátku roku 2022 společně s vybranými specialisty ze společnosti Proficio, se kterou má Pickerly prostřednictvím šéfa pražské pobočky Lukáše Cikánka (taktéž ex-Marketup) strategické partnerství například v oblasti business intelligence. Díky tomu jsme připravili bezkonkurenční strategii postavenou na datech. Dokážu si představit, že pro žádnou agenturu není snadné smířit se s odchodem klíčových lidí a stejně tak přijít o významného klienta,“ doplnil Peška.