Vzniklo mediazastupitelství Kuráž Media, vede ho Tomáš Řehák

Start projektu finančně podpořil Nadační fond nezávislé žurnalistiky a Nadace Tipsport.

Tomáš Řehák po odchodu z OMD založil společnost Programmatic. Foto: Vojta Herout

Tomáš Řehák (na snímku z roku 2015) se v oblasti internetové inzerce pohybuje přes dvě dekády. Po odchodu z mediální agentury OMD založil společnost Programmatic. Foto: Vojta Herout

Posílit pozici středních a menších vydavatelů na inzertním trhu má za cíl nově vzniklé mediazastupitelství Kuráž Media. Jeho většinovým vlastníkem (drží 60 %) je Asociace online vydavatelů (AOV), platforma je ale otevřena i médiím, která členy tohoto uskupení nejsou. Menšinovým podílníkem je spolek Independent Media Club (40 %). Jednatelem Kuráž Media a zároveň předsedou výkonného výboru spolku je Tomáš Řehák. Místopředsedy jsou Petr Orálek, bývalý ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNŽ)nastupující ředitel pro strategii a vývoj veřejnoprávní ČTK, a Martin Švarc, bývalý obchodní ředitel Seznamunyní podílník platformy Cruxo.

Kuráž Media momentálně zastupuje 12 vydavatelů, mezi které patří Deník N, Drbna, Echo 24, Forum 24, Hlídací pes, Voxpot, i60.cz, magazín Reportér či vydavatelství Internet Info (Lupa.cz) a Next Page Media (časopisy a weby Finmag, Heroine, Peníze.cz Football Club). Start projektu finančně podpořil Nadační fond nezávislé žurnalistiky, který dává granty řadě z uvedených médií, a Nadace Tipsport, sázkové kanceláře.

„Vydavatelé se budou účelově spojovat u reklamních tendrů, kde jim to dává smysl. Většina z nich pokračuje se svými partnery v oblasti programatického prodeje inzerce,“ přibližuje Kuráž Media. „Založení Kuráž Media považuji za jeden ze strategických cílů Asociace online vydavatelů,“ uvedl za AOV její předseda Libor Matoušek. „Vnímáme zvýšenou poptávku od osvícených agentur či národních klientů, kteří by rádi uvolnili více peněz k menším vydavatelům. Tato ochota často narážela na nutnost dodržet výkonové parametry. Díky silnému klastru vydavatelů v Kuráž Media jdeme této ochotě naproti,“ vysvětluje.

„Cítíme potřebu pomoci právě segmentu vydavatelů, kteří hrají významnou společenskou roli a stojí mimo velká vydavatelství vlastněná silnými kapitálovými skupinami. Věříme, že i vedení řady firem má motivaci inzertními výdaji podpořit při odpovídajícím výkonu reklamy právě tato média, která jsou klíčová pro udržení názorové plurality v České republice,“ uvádí jednatel Kuráž Media Tomáš Řehák.

Jak řekl pro jeden ze zastupovaných webů Lupa.cz, zastupovaná média získají z reklamních kontraktů 77 %, zbylých 23 % si bude strhávat jako fixní poplatek na svůj provoz, prakticky jako provizi.

Sdílejte