Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Posluchačů přibylo všem celoplošným rádiím, nejvíc Radiožurnálu a Praze

Nejposlouchanějším českým rádiem zůstává soukromé Rádio Impuls společnosti Londa, které v 2. a 3. čtvrtletí letošního roku poslouchalo denně v průměru 1,05 milionů lidí. Druhým nejoblíbenějším rádiem je Frekvence 1 (949 tisíc), třetí Evropa 2 (877 tisíc) - obě provozuje koncern Lagardere.

Poslechovost všech rádií se meziročně zvýšila, největší nárůst zaregistroval Český rozhlas 1 - Radiožurnál, který ve sledovaném období denně ladilo 783 tisíc lidí, oproti 697 tisícům loni. Druhým skokanem byl Český rozhlas 2 - Praha, který narostl na 437 tisíc posluchačů, z 371 tisíc.

„Zvýšení poslechu celoplošných stanic v celkovém součtu kompenzuje pokles, který zaznamenaly některé regionální stanice Českého rozhlasu,“ konstatovalo vedení veřejnoprávního rádia, které má celkem na trhu (poslechovosti) podíl 21 %.

Nejposlouchanější celoplošné rozhlasové stanice (vývoj odhadů poslechovosti včera, v tisících). Zdroj: Median, STEM/MARK

Nejposlouchanější celoplošné rozhlasové stanice (odhad poslechovosti včera, v tisících). Zdroj: Median, STEM/MARK

Rozhlasové stanice (odhady podílů na trhu) ve 2. a 3. čtvrtletí 2012. Zdroj: Median, STEM/MARK

Rozhlasové stanice (odhady podílů na trhu) ve 2. a 3. čtvrtletí 2012. Zdroj: Median, STEM/MARK

Vývoj poslechovosti v sociodemografické skupině ABC1. Zdroj: Median, STEM/MARK

Vývoj poslechovosti v sociodemografické skupině ABC1. Zdroj: Median, STEM/MARK

Mezi regionálními stanicemi zůstává s velkým náskokem nejposlouchanější Rádio Blaník.

Denní poslechovost regionálních rádií. * statisticky významná změna. Zdroj: Median, STEM/MARK

Denní poslechovost regionálních rádií. * statisticky významná změna. Zdroj: Median, STEM/MARK

Mezi rozhlasovými mediazastupiteli se zmenšily rozdíly - první dvě, tedy Media Marketing Services (MMS) a Regie Radio Music (RRM) mají dosah na zhruba 2,8 milionu posluchačů. Zbytek trhu patří Media Masteru, který prodává reklamu na stanicích Českého rozhlasu.

Rozhlasové sítě (odhady podílů na trhu). Zdroj: Median, STEM/MARK

Rozhlasové sítě (vývoj odhadovaných podílů na trhu). Zdroj: Median, STEM/MARK

Rozhlasové sítě (odhady podílů na trhu) ve 2. a 3. čtvrtletí 2012. Zdroj: Median, STEM/MARK

Rozhlasové sítě (odhady podílů na trhu) ve 2. a 3. čtvrtletí 2012. Zdroj: Median, STEM/MARK