
Vladimír Kočandrle. Foto: Profimedia.cz
Americké hudební vydavatelství Warner Music, jedna ze tří největších světových firem ve svém oboru, obnovuje od října tohoto roku samostatnou činnost v České republice. Děje se tak v kontextu celosvětové ofenzívy Warner Music, která nedávno koupila jednoho ze svých konkurentů Parlophone, podstatnou část někdejšího vydavatelství EMI. ČTK o tom dnes za tým Warner Music v ČR a na Slovensku informoval jednatel Vladimír Kočandrle.
Firma Warner Music končila v Česku činnost v roce 2010. Její distribuci a prodej hudebních nosičů převzal Supraphon.
V Česku a na Slovensku se pod značkou Warner ocitá kompletní domácí archiv bývalého EMI, později Parlophone, a mezi strategické cíle patří výrazná podpora tradiční domácí značky Monitor. K návratu Warner Music na náš hudební trh dochází transformací firmy známé jako EMI Czech Republic.
„Pod jednou střechou se tak scházejí rockoví dinosauři jako Iron Maiden a Led Zeppelin i nové generace megahvězd světového rocku Green Day a Coldplay, stejně jako ikony popové kultury James Blunt nebo David Guetta,“ uvedl Kočandrle s tím, že v základech spojené firmy stojí archivy velikánů, jako jsou Pink Floyd nebo Eric Clapton.
Prioritou společnosti podle něj ale není jen mezinárodní pop a rock. Jednou z páteří nové, podstatně posílené Warner Music, je také rozvoj klasické hudby. „Prestižní značky Warner Classics a Erato jsou dnes obohaceny nejen o kompletní proslulé katalogy EMI Classics a Virgin Classics, ale také o kreativní týmy těchto značek, a tím i o ambiciózní nahrávací plány do budoucna,“ sdělil Kočandrle.
Warner Music od francouzské mediální společnosti Vivendi v polovině roku údajně koupil hudební vydavatelství Parlophone za 487 milionů liber (14,9 miliardy Kč). Obchod schválila Evropská komise, která míní, že převzetí Parlophone americkou firmou konkurenceschopnost dalších velkých vydavatelství a nezávislých značek neohrozí.
Parlophone je jednou z nejstarších součástí vydavatelství EMI. Na převzetí EMI se před časem dohodla společnost Universal Music, která patří do skupiny Vivendi. Aby však skupina Universal Music dostala k převzetí od Bruselu zelenou, slíbila, že některé značky prodá, a to včetně divize Parlophone.
V loňské listopadové aukci si EMI mezi sebou rozdělily firmy Universal Music a Sony/ATV. Universal si dohodla koupi nahrávací divize EMI zatímco konsorcium vedené Sony získalo divizi hudebních katalogů za 2,2 miliardy dolarů. Spojení se Sony již antimonopolní úřady v USA i Evropě schválily.

Ogilvy je na českém trhu 30 let. „Nově se zaměříme i na oblast health & wellness“

Až příliš pozornosti. Jak přežít v neutichajícím online roji

„Vizuálně super.“ George od České spořitelny vítězí spotem pro mladé
