Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Web BuzzFeed kupuje agregátor zpráv HuffPost

Partnerství má tvořit „nové možnosti tržeb“ na online trhu, který ovládá Facebook a Google.

  • ČTK
  • 20. 11. 2020 10:05

Americký web BuzzFeed koupí od společnosti Verizon Media agregátor zpráv a blog HuffPost. Oznámil to vlastník agregátoru zpráv, který na oplátku získá minoritní podíl v internetové firmě BuzzFeed. O podrobnostech transakce zúčastněné strany neinformovaly. Obě společnosti BuzzFeed a HuffPost spolu budou sdílet obsah. Partnerství podle nich „vytvoří nové možnosti tržeb“. Počítá se, že Verizon Media bude do projektu investovat.

Novou společnost povede nynější šéf BuzzFeedu Jonah Peretti. Ten založil Huffington Post společně s Ariannou Huffingtonovou v roce 2005. BuzzFeed spustil Peretti o rok později. „Rychle jsme rozeznali, že strategie BuzzFeedu se doplňuje se strategií HuffPostu, který naplní novou energií a značce v budoucnu pomůže k růstu,“ věří šéf Verizon Media Guru Gowrappan.

Úbytek reklamy vlivem pandemie dopadl na tradiční i digitální mediální společnosti, napsala agentura AP. Některé z nich se uchýlily k propouštění. V oblast digitálních médií probíhala konsolidace už před pandemií. Většina tržeb z digitální reklamy inkasují online giganti Facebook a Google.