Piráty iniciovaný bod čtvrteční schůze poslaneckého volebního výboru, týkající se sporu o reportáž Janka Kroupy o Agrofertu, oproti úterní schůzi příslušné senátní komise nové argumenty nepřinesl. Nad rámec známého řekl generální ředitel René Zavoral jen, že ve veřejnoprávním rádiu zruší část tabulkových míst a že kromě předžalobní výzvy od Agrofertu registruje rozhlas i další, rovněž na Kroupovu reportáž, a to z roku 2015. Reportér Kroupa se schůze neúčastnil.

Web nabízí za reklamu vytetovanou na čele 200 tisíc korun

Případy reklamy vytetované na lidském těle se objevují od začátku nového tisíciletí.

  • ČTK
  • 06. 04. 2011 09:00

Dvě stě tisíc korun za vytetování názvu své internetové stránky na čelo nabízí ode dneška prvnímu odvážnému uchazeči nový vyhledavač denního menu v českých restauracích. Zájemce o přeměnu vlastního těla v živou reklamní plochu se může hlásit do 30. dubna.

„Nabízená částka je v dnešní době poměrně lukrativní, takže počítáme, že se někdo seriózní skutečně najde,“ sdělil ČTK majitel webu Jiří Jurečka. Nápis obedvat.cz vyhotovený černým inkoustem by měl mít na výšku minimálně jeden centimetr, dodal.

Jako bonus dostane odvážlivec možnost zdarma po dobu jednoho roku obědvat v některé z přihlášených restaurací.

Za inspiraci ke kuriózní nabídce posloužily podle Jurečky podobné příklady ze zahraničí. Případy reklamy vytetované na lidském těle se objevují od začátku nového tisíciletí. Zpočátku ale šlo pouze o dočasná tetování, která po nějakém čase sama zmizela.

Například v září 2001 zaplatilo americké online kasino GoldenPalace.com 100 tisíc dolarů (nyní asi 1,7 milionu Kč) boxerovi Bernardu Hopkinsovi za to, že bude mít při prestižním zápasu na zádech jejich internetovou adresu. Hopkins se tak stal prvním profesionálním sportovcem světa s vytetovanou reklamou na kůži. Marketingový tah slavil úspěch a počet přístupů na web kasina se po odvysílání zápasu zvýšil o 200 procent.

První osobou s trvalým tetováním za účelem reklamy se stal dvaadvacetiletý Jim Nelson, který v roce 2003 prodal za 7000 dolarů (asi 120 tisíc Kč) prostor na svých zádech webhostingovému serveru. V roce 2005 si zase nechala na čelo vytetovat reklamu kasina třicetiletá Američanka. Vydělaných 10 tisíc dolarů (asi 173 tisíc Kč) chtěla údajně věnovat na vzdělání svého syna.

Tento způsob získávání nových zákazníků se od té doby poměrně rozšířil a nezříkají se ho dokonce ani známé značky jako je Toyota. Nabídkou lidských těl k tetování se zvláště ve Spojených státech zabývá jako hlavním oborem podnikání řada firem.

I v České republice se v nedávné minulosti objevily snahy takto si přivydělat. Za částku tři miliony korun se v roce 2008 snažil v internetové aukci zpeněžit plochu svého temena a zátylku jistý pan Ladislav. Žádný kupec se prý ale nenašel.