Publicistický web Opera Plus a hudební časopis Harmonie se od ledna 2014 částečně propojí, aby měly silnější pozici na trhu a nabídly víc aktuálního zpravodajství. Přestože byl portál Opera Plus pro měsíčník Harmonii doposud konkurentem, časopis poskytne jeho čtenářům svůj dvacetiletý online archiv a katalog Muzikontakt. Harmonie také přesune část svých recenzí na Operu Plus, aby zvýšila jejich aktuálnost. Měl by tak vzniknout zatím nejsilnější klasicko-hudební web na českém internetu.
„Spolupráce spočívá v aktuálním zpravodajství, které my jsme dělali zpola, takže jsme si řekli, že bychom se spojili s Operou Plus. My bychom do toho dávali odbornější a rozsáhlejší věci, které Harmonie dokáže, a Opera Plus větší aktuálnost,“ řekl ČTK vydavatel Harmonie a majitel nakladatelství Muzikus Daniel Andel. Podle šéfredaktora Opery Plus Víta Dvořáka bude propojení jednoznačně přínosné pro internetového čtenáře.
Čtyři roky stará Opera Plus získá díky spolupráci s renomovanou Harmonií i lepší vyjednávací pozici v získávání grantů a sponzorů. Tištěné Harmonie by se propojení výrazněji dotknout nemělo, bude dál samostatným subjektem. Podstatnou změnu zaznamená jen publikování recenzí.
Aby se zvýšila jejich aktuálnost, měly by se ze dvou třetin publikovat právě v online verzi. V tištěné Harmonii tak budou vycházet jen ty nejdůležitější, například k zahájení Pražského jara. Měsíčník by se měl víc zaměřovat na recenze hudebních nosičů, odborné studie nebo rozhovory.
Šéfredaktor Harmonie Luboš Stehlík věří, že si lidé tištěnou Harmonii nepřestanou kupovat. Její měsíční náklad se průměrně pohybuje kolem 4.000 kusů a podle Stehlíka dokonce mírně stoupá. „Utvrzuje mě to v přesvědčení, že není konec tištěných médií,“ řekl ČTK Stehlík, podle něhož jsou čtenáři Harmonie konzervativnější než u jiných periodik.
Větší propojení tištěného časopisu a internetu odpovídá dosavadním trendům na vydavatelském trhu. Vydavatelé tištěných titulů se zpravidla o budoucnost printových médií neobávají, digitální verze deníků a časopisů nebo doplňkový web, který čtenářům nabízí další informace, většinou ale považují za samozřejmost.