Obsahový web Refresher, tvořenými mladými pro mladé, se rozrostl o novou sekci zaměřenou na zpravodajství Refresher News. Web s novým vizuálem doplní i příslušné sociální sítě Instagram, YouTube a TikTok, jako podstatný prostředek distribuce. Stávající lifestylový obsah - tedy novinky o módě, hudbě, gastronomii, zajímavosti z historie či světa technologií a filmů - na hlavní doméně Refresheru zůstává.
„Budeme vysvětlovat, psát jazykem, který je mladým lidem blízký, a přinášet kvalitní a ověřené zprávy. Budeme dbát na všechny naše etické zásady a čtenářům a čtenářkám přinášet to nejčerstvější dění v kontextu,“ uvedl Adam Smeták, managing editor Refresheru. „V posledních letech vnímáme sílící zájem o zpravodajský obsah, celospolečenské dění a politiku mezi mladými lidmi. Všimli jsme si, že překážkou k získávání ověřených a spolehlivých informací může být i obtížněji srozumitelný jazyk. Záleží nám, aby byli čtenáři nejen informováni, ale aby zprávám, kauzám a jiným zpravodajským tématům, která se nás všech týkají, rozuměli. Náročná témata proto vysvětlujeme a klademe důraz na to, aby byla podána jasně a pochopitelně. Srozumitelnost vnímáme jako klíčový prvek,“ předeslal.
Jak Smeták přiblížil pro Médiář, na tvorbě obsahu na Refresher News se má podílet 13 lidí, z toho čtyřčlenný editorský tým a jedna reportérka, dvě redaktorky budou vystupovat na videu. Redakci bude mít z pozice managing editora na starosti právě Adam Smeták. „Čerpat budeme z tiskových agentur ČTK a TASR, budeme monitorovat další média, ale primárně se chceme spoléhat na vlastní produkci, naše původní zprávy. Hojně budeme využívat také sociální sítě nejen ke komunikaci, ale také jako zdroj informací, které budeme ověřovat klasickou cestou,“ doplnil.
Původně slovenský Refresher vznikl v roce 2011 jako středoškolský projekt, web, který přinášel informace ze světa hudby a módy, postupně obsah rozšířil o další lifestylová a popkulturní témata. Českou odnož spustil před pěti lety, v roce 2017. Hlavní cílovou skupinu tvoří čtenáři od 18 až 34 let.
Na mladé čtenáře se v poslední době novými projekty zaměřují také tradiční mediální domy. Czech News Center loni spustilo FOMO, Mafra letos přišla s webem Antiyoutuber.