Obchodníci s elektronikou se nyní soustředí především na přechod k novému standardu televizního vysílání DVB-T2, a ve stínu této události zůstává další velká obchodní příležitost. V úterý 14. ledna končí technická podpora operačního systému Windows 7 a mnoho uživatelů tohoto staršího systému, respektive jejich počítačů se teoreticky ocitne v ohrožení.
Podle expertního odhadu odborníků z největšího tuzemského internetového prodejce Alza.cz systém Windows 7 v Česku stále používá 27 % zákazníků a kdyby to jen pro zlomek z nich byl impuls k obměně vybavení, jednalo by se pro prodejce elektroniky o významný zdroj příjmů. Alza.cz tak už od půlky listopadu vede kampaň s cílem přimět uživatele počítačů k nákupu nového hardwaru. Své snažení graduje aktuální kampaní, v níž nabízí vybrané počítače za zvýhodněnou cenu. Alza.cz přitom cílí nejen na koncové uživatele, respektive domácnosti, ale také na segment B2B. Kampaň Alzy má přitom komunikační podporu napříč médii a zahrnuje inzerci v tisku, branding webů, online bannery i sociální sítě.
Speciální nabídku a osvětovou kampaň na svých stránkách vede také další z velkých e-shopů s elektronikou CZC.cz ze skupiny Mall Group. A na konec Windows 7 s odkazem na výhodný okamžik k nákupu upozorňuje i Datart. Naopak ElectroWorld tento okamžik nechává bez povšimnutí.
Narozdíl od přechodu televizního vysílání na standard DVB-T2, který vedl k dočasnému výprodeji zásob set-top-boxů a tím k jejich skokovému zdražení o desítky procent (jako první o tom informoval Médiář), podle webu Hlídač shopů v posledním zhruba měsíci jednotliví prodejci elektroniky zlevňují řadu počítačů a notebooků, nebo je cena přinejmenším prodávají za nezměněnou cenu.