
Daniel Seman
Do čela nově vzniklého obsahového týmu reklamní agentury WMC Grey se postavil Daniel Seman. Jeho osmičlenný tým úzce spolupracuje s kreativními týmy, kreativním ředitelem Davidem Sudou a digitálním oddělením a podílí se na výrobě kompletního obsahu pro digitál. V jeho režii se v agentuře vytvářejí digitální koncepty, content pro sociální sítě a další produkce pro online. Celý tým rozšířil idea making, videoprodukci, fotoprodukci, grafiku, motion design a copywriting.
Seman přišel z agenturní skupiny Taste, kde na pozici creative team leader vedl kreativní oddělení. Předchozí zkušenosti nasbíral v digitální agentuře Fragile a také na volné noze, když přispíval k budování firemních strategií a korporátních identit. V oboru se pohybuje sedm let. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně.
„Objem práce v digitálu a obsahu narostl takovým způsobem, že jsme se rozhodli vytvořit speciální kreativní oddělení. A stejně jako má digitální kreativa jiná pravidla než nadlinková kreativa, má i tato svá specifika. Proto takový tým potřebuje i svého kapitána,“ vysvětluje Suda, kreativní ředitel WMC Grey, pod jehož oddělení nový tým spadá. „Z dlouhodobého hlediska by z nás měl vytvořit jednu z top agentur na obsah a digitální kreativitu,“ doplňuje.
Dalším krokem je budování interní produkce, která dokáže zastřešit většinu potřeb týmu, tedy produkci, tvorbu videa, grafiky a motion. „Je to totiž rychlejší a efektivnější než najímat externí dodavatele,“ jsou přesvědčeni ve WMC Grey. Třetím úkolem má být aplikace klasického modelu kreativního týmu (art director a copywriter) do online prostředí. „Obsahoví kreativci jsou doma v digitálním storytellingu, tedy vyprávění příběhu. Dnes už ale na trhu není skoro patrná hranice mezi nadlinkovou a podlinkovou komunikací, vše jde ruku v ruce a velká značka musí být všude, aby ji bylo vidět. Zároveň pravidla jednotlivých online kanálů a rychlost jejich vývoje bývají často diametrálně odlišné od klasické reklamy,“ vysvětluje Seman.
Jeho nový tým se bude denně zabývat návrhy měsíčních plánů pro sociální sítě a jejich následnou produkcí. Bude také chystat digitální koncept pro reklamní kampaně určené čistě jen pro online a adaptovat koncepty navržené pro klasické nadlinkové formáty. „Například klasická třicetisekundová reklama v televizi často používá překvapivý závěr příběhu, kde je značka nebo příběh odhalen na konci jako moc, která v příběhu funguje a nějak pozitivně ho ovlivňuje. To v online prostředí nefunguje a jak spotřebitele nezaujmeme do dvou sekund, konzumuje další obsah a náš dojemný příběh, který se rozuzlí ve 23. sekundě, nikdy neuvidí,“ uzavírá Seman.

Robert Němec je nově Robert Le Veneur

Luděk Staněk přichází na Novu. Bude kreativním producentem komediálních seriálů

Kecy & politika odchází z Gazetista. CNC už podcastu nevyplácí peníze a tvrdí, že ho vlastní

Český úspěch v Cannes Lions: McCann a Hero & Outlaw mají stříbrného Lva za PR
