WMC Grey buduje digitální kreativní tým, řídí ho Seman

Daniel Seman přišel do čela osmičlenného týmu WMC Grey z agenturní skupiny Taste.

Daniel Seman

Daniel Seman

Do čela nově vzniklého obsahového týmu reklamní agentury WMC Grey se postavil Daniel Seman. Jeho osmičlenný tým úzce spolupracuje s kreativními týmy, kreativním ředitelem Davidem Sudou a digitálním oddělením a podílí se na výrobě kompletního obsahu pro digitál. V jeho režii se v agentuře vytvářejí digitální koncepty, content pro sociální sítě a další produkce pro online. Celý tým rozšířil idea making, videoprodukci, fotoprodukci, grafiku, motion design a copywriting.

Seman přišel z agenturní skupiny Taste, kde na pozici creative team leader vedl kreativní oddělení. Předchozí zkušenosti nasbíral v digitální agentuře Fragile a také na volné noze, když přispíval k budování firemních strategií a korporátních identit. V oboru se pohybuje sedm let. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně.

„Objem práce v digitálu a obsahu narostl takovým způsobem, že jsme se rozhodli vytvořit speciální kreativní oddělení. A stejně jako má digitální kreativa jiná pravidla než nadlinková kreativa, má i tato svá specifika. Proto takový tým potřebuje i svého kapitána,“ vysvětluje Suda, kreativní ředitel WMC Grey, pod jehož oddělení nový tým spadá. „Z dlouhodobého hlediska by z nás měl vytvořit jednu z top agentur na obsah a digitální kreativitu,“ doplňuje.

Dalším krokem je budování interní produkce, která dokáže zastřešit většinu potřeb týmu, tedy produkci, tvorbu videa, grafiky a motion. „Je to totiž rychlejší a efektivnější než najímat externí dodavatele,“ jsou přesvědčeni ve WMC Grey. Třetím úkolem má být aplikace klasického modelu kreativního týmu (art director a copywriter) do online prostředí. „Obsahoví kreativci jsou doma v digitálním storytellingu, tedy vyprávění příběhu. Dnes už ale na trhu není skoro patrná hranice mezi nadlinkovou a podlinkovou komunikací, vše jde ruku v ruce a velká značka musí být všude, aby ji bylo vidět. Zároveň pravidla jednotlivých online kanálů a rychlost jejich vývoje bývají často diametrálně odlišné od klasické reklamy,“ vysvětluje Seman.

Jeho nový tým se bude denně zabývat návrhy měsíčních plánů pro sociální sítě a jejich následnou produkcí. Bude také chystat digitální koncept pro reklamní kampaně určené čistě jen pro online a adaptovat koncepty navržené pro klasické nadlinkové formáty. „Například klasická třicetisekundová reklama v televizi často používá překvapivý závěr příběhu, kde je značka nebo příběh odhalen na konci jako moc, která v příběhu funguje a nějak pozitivně ho ovlivňuje. To v online prostředí nefunguje a jak spotřebitele nezaujmeme do dvou sekund, konzumuje další obsah a náš dojemný příběh, který se rozuzlí ve 23. sekundě, nikdy neuvidí,“ uzavírá Seman.