WMC Grey se zbavuje podílu v agentuře Inhubo

Tým přechází do nové marketingové agentury Engine Room, postará se o stávající klienty.

Tomáš Vondráček

Skupinu WMC Grey ovládá a řídí Tomáš Vondráček

Komunikační skupina WMC Grey se zbavuje 40% obchodního podílu v marketingové agentuře Inhubo, který držela od loňského ledna. Současně s tím oznamuje vznik nové digitální marketingové agentury Engine Room zaměřené na klienty střední velikosti, do jejíhož čela se postaví Zuzana Procházková. Ta z Inhuba přechází s celým týmem i externími klienty, mezi něž patří Avene, Bageterie Boulevard či Forbes.

Tomáš Vondráček, většinový majitel WMC Grey a ředitel agentury Actum Digital, ukončil partnerství s agenturou Inhubo vedenou zakladatelem značky Vasky Václavem Staňkem po roce a čtvrt. V Inhubu získala WMC Grey v lednu 2021 nejprve 30% podíl, v červnu jej pak navýšila na 40 %. Vondráček se Staňkem vystupovali jako jediní dva zakladatelé. Za hlavní benefit, který Inhubo mělo do Vondráčkovy zavedené skupiny přinést, tehdy označovali „mládí a dravost“. Teď se domluvili na rozchodu.

„Partnerství nám jako společníkům přestalo kvůli rozdílným vizím z dlouhodobého hlediska dávat ten smysl, který jsme od spolupráce původně očekávali. Václav Staněk odkupuje zpět podíl vlastněný WMC Grey a bude se plně věnovat svým značkám, zatímco Engine Room převezme agenturní činnost pro externí klienty v souladu s vizí WMC Grey, se kterou skupina do společnosti Inhubo před rokem vstupovala,“ popisuje Tomáš Vondráček.

Nově vznikající agentura Engine Room zaměřená na digitální marketing firmám střední velikosti slibuje spektrum služeb pokrývajících influencer marketing, community building a propagaci na sociálních sítích. 

Reklamní agentura WMC vznikla v roce 2002, od roku 2004 na českém a slovenském trhu reprezentuje globální reklamní síť Grey. Dnes uvádí, že zaměstnává přes 70 lidí a v letošním roce 2022 směřuje k historicky nejlepším výsledkům od svého založení. Její obrat má letos dosáhnout 174 milionů Kč při 23% meziročním růstu hrubé marže. Agentura obsluhuje víc než 40 klientů, převážně z Česka. Pracuje pro značky Kofola, Staropramen, Vitana, Ferrero, Baťa, Česká zbrojovka, Pepco, MOL či PRE.