Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

WPP chce prodat svou výzkumnou divizi Kantar

Skupina hodlá prodat aktiva, pozastavit akvizice a do JWT, Ogilvy a Y&R získat nové talenty.

  • ČTK
  • 25. 10. 2018 14:15
Mark Read. Foto: WPP

Mark Read. Foto: WPP

Akcie největší komunikační skupiny světa WPP spadly o 22 % poté, co firma ohlásila nižší než očekávané tržby za třetí čtvrtletí a zhoršení celoročního výhledu. Příjmy skupiny se přitom snížily o 0,8 % na 3,76 miliardy liber (zhruba 110 miliard Kč), přičemž za první tři letošní kvartály klesly o 1,6 % na 11,25 miliardy.

WPP, které se nedaří zejména v Severní Americe a Británii, letos očekává propad tržeb o 1 %, zatímco ještě před třemi měsíci předpovídala růst o 0,3 %. Její akcie za letošní rok, včetně dneška, ztratily zhruba 34 % a tržní hodnota firmy se pohybuje kolem 11,1 miliardy liber. Kolem dnešní jedné hodiny odpolední akcie odepisovaly necelých 18 %.

Jak prohlásil nový šéf firmy Mark Read jmenovaný začátkem září, WPP musí prodat aktiva, pozastavit akvizice a do svých agentur JWT, Ogilvy a Y&R musí získat nové talenty, má-li se zotavit. Read nahradil Martina Sorrella, který na jaře z firmy odešel kvůli podezření, že pochybil při využití firemních peněz. Nyní chce WPP prodat výzkumnou divizi Kantar, jejíž tržby loni činily 2,7 miliardy liber. Analytici odhadují její tržní hodnotu na 3,5 miliardy liber. Podle francouzského listu Les Echos by o koupi Kantaru ve svém novém působišti měl zájem právě bývalý šéf WPP Sorrell.

WPP sestává ze zhruba 400 samostatných podniků. Sorrell agenturu založil v roce 1985 jako firmu o dvou lidech a postupně z ní přes akvizice vybudoval hráče světového formátu. Dnes v sektoru dominuje a na výplatní listině má ve 112 zemích kolem 200.000 jmen. WPP je britským podnikem, Sorrell však v roce 2008 přenesl domicil do Irska.