V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

WPP prodává většinu své výzkumné divize Kantar

Největší komunikační skupina světa WPP prodává většinu ve své výzkumné jednotce Kantar. Většinový podíl 60 % odkoupí americká investiční skupina Bain Capital. Oznámená transakce ohodnocuje celý Kantar na 4 miliardy dolarů (v přepočtu podle aktuálního kurzu kolem 90 miliard Kč), což je podle WPP víc než osminásobek loňského zisku Kantaru před úroky a zdaněním (EBITDA).

Bostonský fond soukromého kapitálu Bain Capital vede nyní s britskou WPP exkluzivní jednání, podle agentury Bloomberg nabídku podaly také Apollo Global Management, Platinum Equity a Vista Equity Partners. WPP očekává, že z transakce bude mít výnosy kolem 3,1 miliardy dolarů, přičemž 60 % z toho použije na snížení svého dluhu a zbytek (1,2 miliardy) půjde akcionářům.

Šéf Kantaru Eric Salama prohlásil, že nový většinový majitel může výzkumné firmě „pomoci zrychlit růst a zvýšit dopad na klienty“. Kantar je činný také v Česku, jeho místní filiálka Kantar CZ spojila koncem roku 2017 dvě výzkumné firmy Millward Brown a TNS. Společně s ostatními agenturami WPP se má Kantar v Praze přespříští rok sestěhovat do nového sídla v Bubenské 1.