WPP sestěhuje tucet svých agentur k Vltavské

Funkcionalistická budova na adrese Bubenská 1 pojme od roku 2021 až 1.500 pracovníků.

Památkově chráněná budova na adrese Bubenská 1. Foto: CPI

Památkově chráněná budova na adrese Bubenská 1. Foto: CPI

Bubenská 1

Autory budovy, postavené na pozemku bývalé kloboučnické továrny v letech 1927 až 1935, jsou architekti Adolf Benš a Josef Kříž. V rámci komplexní rekonstrukce má být zhotovena pohledově přesná replika původních keramických desek a budou zachovány dva unikátní výtahy typu páternoster. Redesign interiérových kancelářských prostor provede firma BDG Architecture + Design ze skupiny WPP ve spolupráci s architekty skupiny CPI, přitom využijí a začlení mnohé ze stávajících prvků. V rámci obnovy dojde rovněž k revitalizaci okolí budovy. Foto: WPP

Největší komunikační skupina světa WPP sjednotí umístění svých agentur v Česku. Celkem 12 agentur skupiny bude nově sídlit na pražské adrese Bubenská 1, u stanice metra Vltavská. Funkcionalistická budova u Hlávkova mostu, v níž donedávna sídlil prodejce tenisek Footshop či Forbidden Spot formace Life is Porno, projde rozsáhlou přestavbou za víc než miliardu korun. Fungovat by měla začít v roce 2021 a bude připravena přijmout až 1.500 pracovníků WPP. Momentálně jich má skupina v Česku kolem 1.200.

Bývalá budova Elektrických podniků hlavního města Prahy patří skupině CPI Property Group miliardáře Radovana Vítka, tuzemské agentury WPP tam budou v dlouhodobém pronájmu, nájemní smlouva je uzavřena od roku 2020 na dobu 18 let. Stanou se přitom hlavním nájemcem, obsadí téměř dvě třetiny objektu, přes 16.300 metrů čtverečních plochy z celkových 25.500.

Do nového sídla by se tak měly přestěhovat konkrétně agentury Ogilvy, Young & Rubicam, Wunderman, JWT, Geometry, Kantar TNS, Kantar Millward Brown a mediálky GroupM, Mindshare, Mediacom, Wavemaker a H1.cz. Skupina tak opustí svá tradiční sídla na Praze 5 v Nádražní, respektive Rozkošného ulici (Young & Rubicam, Wunderman, JWT, GroupM, Mediacom, Mindshare, Wavemaker, H1.cz) a Praze 7 v Přívozní (Ogilvy, Geometry). Kantar Millward Brown se přistěhuje z Prahy 1, Kantar TNS z Prahy 9. Brněnská pobočka Ogilvy naproti tomu logicky zůstává v moravské metropoli.

Pražské sestěhování následuje strategii kancelářských kampusů skupiny, ty existují už v Amsterdamu, Madridu či Miláně. Dovnitř má podněcovat spolupráci, navenek usnadnit přístup klientům jednotlivých agentur. „Koncentrace našich agentur do jednoho místa přináší víc příležitostí k užší a pružnější spolupráci. Můžeme tak maximalizovat nabídku klientům, kteří získají lepší přístup k talentům a našim odborným znalostem,“ věří provozní šéf WPP Mark Read. „Před několika lety jsme sestěhovali naše mediální agentury a provést nyní totéž s celou skupinou je logický krok,“ doplnil David Lhota, country manager WPP pro Česko.