Globální komunikační skupina WPP začíná přesouvat všechny své tuzemské týmy do zrekonstruované funkcionalistické budovy v blízkosti stanice metra Vltavská. Na adresu Bubenská 1 se v průběhu října přestěhuje z různých částí metropole celkem 12 agentur. V historicky významném objektu bývalých Elektrických podniků hlavního města Prahy tak bude pracovat kolem 1.200 marketingových, mediálních, komunikačních, datových a výzkumných profesionálů. WPP obsadí téměř dvě třetiny pronajímané plochy (zhruba 16.000 metrů čtverečních), včetně čtyř teras o výměře 3.000 metrů čtverečních. V druhé části budovy, v prostorách bývalé polikliniky, už nyní sídlí Kantar, který WPP spoluvlastní.
Kantar přesídlil minulé pondělí 11. října. Pondělí 18. října je prvním pracovním dnem v novém pro agentury Ogilvy a VMLY&R. O týden později 25. října se stěhují zaměstnanci Wunderman Thompson a na poslední říjnový víkend je v plánu přesunutí mediálních agentur GroupM, Wavemaker, MediaCom, Mindshare a H1.cz. Skupina své nové sídlo nazývá WPP Campus a razí pro ně označení reklamní podniky.
Které agentury WPP budou na Bubenské sídlit
- GroupM
- H1.cz
- Kantar
- MediaCom
- MC2
- METS
- Mindshare
- Ogilvy
- Red Fuse
- VMLY&R
- Wavemaker
- Wunderman Thompson
Otevření pražského WPP Campusu je součástí globální strategie WPP vytvářet tvůrčí pracovní prostředí a umožnit tak snazší propojení i sdílení expertíz mezi agenturami. „Tato strategie dává smysl nejen nám, ale především klientům, kteří mají stále větší zájem spolupracovat s týmy sestavenými na míru z odborníků napříč našimi firmami. Potvrzuje to i nedávné vítězství v tendru na kreativní agenturu pro T-Mobile,“ říká David Lhota, country manager WPP pro Česko. Praha se tak nyní zařadila mezi ostatní kancelářské kampusy, které WPP otevřela v Londýně, Amsterdamu, Madridu, Bukurešti a naposledy letos v září v Miláně.
„Pro pražský WPP Campus jsme hledali originální místo s nezaměnitelným geniem loci několik let. Volba padla na Bubenskou, která splňuje naše ambice i potřeby. Zároveň nám toto rozhodnutí umožnilo realizovat rekonstrukci památkově chráněné budovy, která se nevyužívala plně od 90. let. V budově bývalých Elektrických podniků začínáme psát novou kapitolu s našimi reklamními podniky a jsme na to hrdí. Chceme být vyhledávanou adresou číslo jedna pro komunikační průmysl,“ prohlašuje Lhota.
Budova v posledních letech prošla rozsáhlou rekonstrukcí, kterou realizovalo studio specializované na renovaci historických objektů TaK Architects pod vedením architekta Marka Tichého. Rekonstrukce v celé budově zachovala spoustu původních prvků jako páternostery, zábradlí, dveře, dlaždice a příčky nebo kóje v přízemí. Na redesignu kancelářských prostor se podílelo studio BDG Architecture + Design. Funkcionalistickým stylem je inspirovaný i celkový branding uvnitř budovy vytvořený kreativním týmem Ogilvy pod vedením Richarda Axella a Sarah Grimové. Tento tým také ve spolupráci s tradiční českou firmou Preciosa Lighting navrhl unikátní skleněný objekt do vstupních prostor, který firma následně zhotovila na zakázku. Kantýnu Krmeetko a kavárnu KAF bude pro WPP Campus provozovat společnost Grab ‚n Go, která stojí za pražskými podniky jako Vnitroblock, Kavárna, co hledá jméno nebo Radlická kulturní sportovna. Pro zaměstnance WPP mají také připravovat různé tematické eventy.
„Vnitřní prostory jsou uzpůsobeny tak, aby vyhovovaly nárokům na agilní pracovní prostředí. Návrh interiéru umožňuje flexibilní výběr takového místa, které bude v danou chvíli nejlépe vyhovovat pro práci. Může to být ve sdíleném coworkingovém prostoru, s kolegy na terase, v zasedačce, kantýně nebo u pracovního stolu. Jsme zařízeni na kombinování práce v Campusu s prací z domova. Chceme být také aktivní součástí lokální komunity, proto nyní vyjednáváme spolupráci s místními obchody a provozovnami, jako jsou třeba kavárny či pekárny. Už nyní jsme aktivní v zapojování se do místního společenského a kulturního života a sami také plánujeme pořádat vlastní eventy pro marketingovou komunitu, kreativní profese i mladé talenty v oboru,“ dodává David Lhota.

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
