Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Wunderman a J. Walter Thompson se spojí ve Wunderman Thompson

WPP hlásí další fúzi: ze dvou vytvoří jednu kreativní, datovou a technologickou agenturu.

Pražské sídlo agentury Wunderman

Pražské sídlo agentury Wunderman u Smíchovského nádraží na Praze 5

Největší komunikační skupina světa WPP spojí svě dvě agentury Wunderman a J. Walter Thompson v jedinou. Vznikne tak Wunderman Thompson, firma, která chce být agenturou kreativní, datovou a technologickou. V novém uspořádání se má specializovat zejména na poskytování end-to-end řešení na globální úrovni, a to pomocí kreativních, datových, obchodních, poradenských a technologických služeb. Bude pokračovat spolupráce agentury s dodavateli platforem a nástrojů jako Adobe, Amazon, Google, IBM, Microsoft, Salesforce nebo SAP.

Wunderman Thompson bude agenturou s více než 20.000 zaměstnanci na 90 trzích. Obě značky operují také v Česku. Tady má Wunderman kolem 500 lidí a je patrně největší tuzemskou agenturou. Sloučení by mělo začít s novým rokem 2019. Globální generální ředitelkou spojené firmy bude Mel Edwards, nynější globální šéfka Wundermanu. Tamara Ingram, která řídí J. Walter Thompson, dostane funkci nazvanou předsedkyně společnosti.

„Klienti od svých partnerů vyžadují větší jednoduchost a tato změna utváří naši společnost k uspokojení jejich potřeb,“ vysvětlil fúzi Mark Read, šéf WPP. Ten od svého nástupu letos v září do čela skupiny už ohlásil spojení digitální agentury VML a kreativní Y&R (dřív Young & Rubicam) do jedné pod názvem VMLY&R.