Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 36. týden 2018
- Scholz & Friend: Konec bydlení na divoko (44 %)
značka, klient: Wüstenrot - Addict: Každý den něco snového (42 %)
značka, klient: Bonami - Bistro Agency: Najdi svou ranní rovnováhu (41 %)
značka: Bebe Dobré ráno, klient: Mondelez
- Triad: Láska na první doušek (39 %)
značka: Vinea, klient: Kofola ČeskoSlovensko - Comtech Can: Mužská záležitost již 500 let (25 %)
značka: Stará žitná myslivecká Reserve, klient: Palírna u Zeleného stromu
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Wustík opět na scéně (44 %)
Finanční skupina Wüstenrot zahájila podzimní marketingovou kampaň. Během října a listopadu prostřednictvím televize, onlinu a vybraných printových titulů osloví stávající i nové klienty svou nabídkou na financování bydlení. V hlavní roli se objeví Wustík, expert na bydlení. „Jde o naši největší letošní reklamní kampaň. Po několika letech se opět vracíme i s televizní reklamou,“ uvedla Pavlína Musilová, manažerka marketingu a PR finanční skupiny Wüstenrot. Kampaní skupina připomíná zákazníkům značku a zároveň představuje nabídku úvěrových produktů k pořízení nebo rekonstrukci bydlení. Kampaň běží v televizi, kde se objeví dva patnáctivteřinové spoty a sponzoring. Mediamix dále zahrnuje print, online, sociální média a také BTL materiály, především na pobočky. Kreativu připravila agentura Scholz & Friends.
Je to levné, ale přímo na komoru, takže se prokazatelně jedná o reklamu, což je třeba ocenit.
Pavel Jechort
Váhám, jaký komentář zvolit. Neurazí, nenadchne? Nic proti ničemu? Celkem příjemný průměr?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Rozjuchané Účko, tak jo. Mně se kampaň líbí. Typografie na printech mi sice způsobuje tik, ale spot mě nijak netýrá. Teď ten skutečně známý claim nemůžu dostat z hlavy, ale super je, že těch pár čísel i lehkost v animaci zvládli do 15 vteřin a funguje to pěkně.
Petr Kašpar (Cognito)
Wustík má podobný tón jako alzák, jen ho asi nebudeme vídat tak často. Spot nenutí lidi přemýšlet a servíruje jasně výhody nabízeného produktu. Tradiční znělka s claimem, která se už léta nezměnila, se vám teď odehraje v hlavě při každém pomyšlení na hypotéku.
Šárka Tošnarová (Mark BBDO)
Wustík vypadá jako by utekl z filmu Monsters, Inc. Navíc jasný “pixarovský” odkaz v packshotu. Krátké skeče i zpracování, které baví.
Petr Václavík (2Fresh)
W: „Ahoj ‚jsem Wustík.“ A: „Alzák, těší mě!“ W: „Mohl by to být začátek krásného přátelství...“
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Jasné a zábavné.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)
Rozhýbané přehlasované u dramatizuje banální dvojsmysle. Zájemci o hypotéku mají vnímání pětiletých dětí - aspoň podle názoru marketérů hypotečních ústavů....
Vilém Rubeš
2. Bonami se objeví poprvé v televizi (42 %)
Internetový obchod s nábytkem a doplňky Bonami připravil na podzim první reklamní kampaň. Videospot s názvem Každý den něco snového se objevuje v televizi i v digitálu. „Ptali jsme se našich zákazníků, co mají na Bonami rádi. Řekli, že už jen výběr, snění nad tím, jaký krásný kousek se jim zrovna teď hodí do dotvoření jejich domova, je zážitek sám o sobě. A právě tohle jsme chtěli sdělit lidem, kteří o Bonami zatím nevědí,“ uvedl Jakub Štěpán, brand marketing manažer Bonami. Spot cílí na ženy mezi třiceti a čtyřiceti lety. Připravila jej agentura Addict. Žádný z výrobků nebyl doplněn v postprodukci, kulisy tvořilo 19 tun zboží.
Tohle je docela milé, hezky natočené, klidně by se dalo pustit i mimo Čechy, takže za mě palec nahoru.
Pavel Jechort
Vytvořit snový svět z produktů Bonami vůbec není špatný nápad. Škoda, že tvůrci fantazii nenechali ještě chvíli pracovat. Toto podání je takové krotké.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Třináctileté holky sní o látce na závěsy nebo novém sofa? Dospělé ženy si při výběru nábytku a doplňků představují samy sebe ve třinácti, a jak se pak v kopách semiše budou cítit? Vrcholem všeho snění je béžová židle? Já vám nevím. Jsem z toho v rozpacích. Moje manželka by pro to měla jistě větší pochopení. Ale ten zvuk vody mě příjemně uklidňuje.
Petr Kašpar (Cognito)
Bonami, e-shop s designovými produkty, se snaží skrze TV cílit na masovku, která Bonami ještě nezná. A právě proto, mělo být sdělení především o tom, proč mám jít nakoupit právě k nim než třeba do Ikea, protože i tam mohu snít a za méně peněz.
Šárka Tošnarová (Mark BBDO)
Co potřebujete k natočení pěkné a v dobrém slova smyslu milé reklamy, přesně 19 tun nábytku z Bonami.
Petr Václavík (2Fresh)
Trochu mi to připomíná našeho Jelena, co jsme točili vloni. Roztomilé a papundeklové zároveň.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Chytrý způsob, jak ukázat produkty. Není to nijak překvapivě nové a řemeslně dokonalé, ale pořád je to dost dobré jako intro k návštěvě obchodu.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)
Snově to začínalo, spadlo to banální reklamy a la 2005. Porovnejte to s jakoukoli reklamou John Lewis. I s tou letošní.
Vilém Rubeš
3. BeBe sušenka cvičí jógu (41 %)
Značka BeBe Dobré ráno při příležitosti uvedení nového produktu ze své řady NaMěkko připravila novou reklamní kampaň. V animovaných spotech představí produkt s borůvkovou příchutí personifikovaná sušenka cvičící jógu. Kampaň zaměřená primárně na cílovou skupinu žen ve věku 20 až 35 let plynule naváže na lednovou propagaci značky BeBe, která využívala obdobné typy kreslených vizuálů. Poprvé se objeví v říjnu a poběží v televizi, na sociálních sítích Instagram, Facebook a YouTube a videoserverech televizí Nova a Prima. Ke konkrétní podpoře prodejů chystá výrobce sušenek, společnost Mondelez, v Česku i na Slovensku také in-store aktivaci, součástí které budou i ochutnávky nového produktu ve vybraných obchodech, sekundární vystavení a POS materiály.
„Práce s personifikovaným produktem v reklamě podle našich zjištění vede k její vyšší účinnosti. Ve vizuálech proto sušenka-jogínka balancuje s borůvkami na rukou, ve videu pro změnu balancují borůvky na sušence stojící na snídaňové misce či sušenka BeBe v jógové meditační pozici vede lekci jógy odehrávající se na pozadí snídaňového stola s podzimní tematikou,“ uvedla Veronika Demčíková, manažerka značky BeBe Dobré ráno. Kampaň připravila pražská Bistro Agency patřící pod mezinárodní mediální síť Dentsu Aegis Network. Spot v češtině namluvila Jana Stryková, slovenskou verzi pak Danica Jurčová.
Jedou si pořád tu svoji, kdybych chtěl snídat sušenky, tak jsou pro mě už deset let jednička.
Pavel Jechort
„Spojení jógy jako fyzicko-spirituální disciplíny usilující o rovnováhu duše a těla představené pomocí sušenky, která v kreslené podobě nabízí svůj podíl na vyvážené snídani.“ Ale jo, proč ne?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Je to takový kind reminder, že Bebe pořád existuje, a když nebudu stíhat ráno normální snídani, jednou za čas si pár balení Bebe do auta nakoupím. Na sítě mi video produkčně sedí spíš než do telky, ale zas tu rychlost spotu dožene třeba frekvence.
Petr Kašpar (Cognito)
Je to vtipné, hravé, roztomilé, možná až trošku moc dětské vzhledem k cílovce. Ale dovedu si představit, že tento spot vám po ránu vykouzlí milý úsměv na tváři a minimálně tím přispěje k vašemu dobrému ránu.
Šárka Tošnarová (Mark BBDO)
Nevyvážené množství textu v packshotu narušilo rovnováhu jinak vydařeného spotu.
Petr Václavík (2Fresh)
Zase to generické hvízdání! Za to by se měly ukládat fyzické tresty... vizuál však rozhodně patří k tomu lepšímu, co je zde v rámci vektorového žánru k vidění.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Mám jinou představu o vyvážených snídaních, ale samotný výrobek je pěkný a přechod z osobností na kreslené postavičky je docela zábavný.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)
Tyhle videa se někde fasujou a pak už se jen dolepí logo?
Vilém Rubeš
4. Kofola má další limitované edice (39 %)
Kofola ČeskoSlovensko připravila dvě nové limitované edice - mandarinkovou Kofolu a limonádu Vinea z letošních hroznů Tramínu červeného z jižního Slovenska. Nové příchutě společnost propaguje zejména na sociálních sítích a v obchodech formou dekorací, stojanů, lama brán, woblerů, plakátů atd. Vinea se objeví také v online spotu, který připravila agentura Triad.
Celkem dobrá reklama pro parfém, nebo džíny diesel, ale co tam proboha dělá Vinea?
Pavel Jechort
Vlhké rty drtící orosené hrozny jsou podle mého názoru trochu doslovné, ale jinak se mi spot líbí, má hezkou atmosféru. Folklorní motivy brandingu vysloveně sluší.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Já teda z katolické školy nejsem, ale tady bych se skoro až zapýřil. Trochu víc o vášni než o Vinee, ne?
Petr Kašpar (Cognito)
Vizuální styl je super a k limitované edici sedí. Etiketa skvěle podtrhuje moravskou vinařskou tradici, kterou zákazníci v regálech nepřehlédnou. Jediné, co u této kampaně úplně nesedí, je napojení na „vášeň”. To už je překombinované a ani z vizuálu vášeň nikterak nesálá, spíše pěkné české mi(a)lování a cimbálovka.
Šárka Tošnarová (Mark BBDO)
Odkaz na řemeslo a doslova hmatatelný výsledek to je to co mě baví, jen škoda, že u toho nezůstalo a trochu na sílu se do reklamy dostala žena co neumí jíst hroznové víno.
Petr Václavík (2Fresh)
Vkusný vizuál rozhodně neurazí, ale proč zase to ‚spořitelnovské‘ cinkání a hvízdání? Napříště bych strávil více času nad výběrem hudby.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Nevím, co na to říct…je to úplně irelevantní k jinak dobrému produktu. Print je pěkný, ale reklamní spot to celé sráží na nulu.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)
Řemeslo pěkný, kecy o vášni strašně banální. Škoda hroznů, co se nestaly vínem, ale pouhou Vineou.
Vilém Rubeš
5. Palírna slaví 500 let (25 %)
V souvislosti s 500. výročím Palírny u Zeleného stromu připravila tuzemská likérka kampaň, která uvádí na trh Starou žitnou mysliveckou Reserve. Kampaň se objeví primárně v televizi, dále pak v onlinu, využije i PR, venkovních formátů, a aktivit v místě prodeje. Kampaň vytvořila agentura Comtech Can, o produkci spotu se postaralo Darq Studio CZ pod režií Jakuba Machala.
Zaujal mne moment pohlazení láhve následovaný pohlazením břicha těhotné ženy. Zapíjet dítě mysliveckou bych viděl spíše někde mimo metropolitní centrum a bez saka.
Pavel Jechort
Kam zamíří muž, kterému se narodí dítě? Přece do hospody! Insight je tedy podle všeho zvolen dobře, ale hereckými výkony si po pravdě řečeno nejsem úplně jistá, jakožto ani větou ‚byli jsme a budem‘. To je opravdu první věta, kterou řeknete čerstvému otci?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Parta chlápků v saku, nejdřív poker face, pak uvolněná radost, pseudoritchieovská hudba i střih a tón… Proč se všechny ty reklamy na drsný pití, co nám tak zlepšuje život, točí jak přes kopírák?
Petr Kašpar (Cognito)
Ačkoli je Stará Myslivecká zcela unikátní ryze český produkt s historií sahající do roku 1847, televizní spot je bez špetky nápadu. Když vyměníme láhev a claim, může to být reklama na jakýkoli alkoholický nápoj cílený na chlapy.
Šárka Tošnarová (Mark BBDO)
Xtá varianta na téma “chlapi sobě”, hezky natočeno, jen ta cesta z porodnice mi tam neladí.
Petr Václavík (2Fresh)
Pokusím se převyprávět kreativu: muž pohladí břicho ženě, vejde do dveří a připije si s kamarády. Bravo.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Packshot je OK.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)
Setkání mafiánů s fotbalovými rozhodčími? Láká to asi jako žlutočerný Hummer.
Vilém Rubeš
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.
Kampaně vystavuje Národní galerie reklamy

Čestmír Strakatý odchází z Reflexu, opouští Prostor X

Z ČT odchází Alžběta Plívová, vedoucí komunikace a autorka ČT Edu

Nikdo už nestojí o hypertextové odkazy
