Letošní ročník soutěže mladých kreativců Young Lions zná druhé vítězné duo z celkem tří kategorií. V kategorii Media, v níž soutěžilo 30 dvojic, zvítězili Kamila Janečková a Jakub Hodboď z OgilvyOne. Druhé místo obsadili Peter Mižík a Jakub Kesl z Loosers. Třetí místo nebylo vyhlášeno.
Letošním úkolem v kategorii Media bylo vytvořit komunikační strategii, která přiměje lidi podpořit boj nevládní organizace Transparency International proti korupci a vstoupit do jejího klubu nebo podpořit její snahy přes Darujme.cz. Při rozpočtu 100.000 Kč bylo cílem přesvědčit aspoň 500 dárců, aby každý věnoval nejméně 1.000 Kč.
Vítězné duo z OgilvyOne pojal přesvědčování potenciálních dárců jako investici do lepších veřejných statků, jako jsou dopravní komunikace nebo školy. Koncept v první fázi staví na tom, že lidem vydá peníze třeba za nákup v bankomatu nebo za parkování. V další fázi vysvětlí, že finančně podpořit snahy Transparency znamená investovat s vysokou návratností do protikorupčního úsilí, na jehož konci zbude mnohem víc peněz v pokladně státu a samospráv [prohlédněte si kompletní prezentaci].
Druhá oceněná dvojice vyšla z toho, že potenciální dárci jsou zvyklí platit bankovkami vyšší hodnoty. Médiem pro doručení zprávy proto zvolila tisícikoruny, na nichž by z bankomatu lezly také přilepovací žluté papírky s propagačním textem [prohlédněte si celou prezentaci].
„Jsme nastartovaní ten nejlepší nápad realizovat a vzít si to nejlepší z těch ostatních,“ prohlásila při zadávání kampaně soutěžícím Kristýna Fantová z Transparency.
O výsledcích rozhodla porota v čele se svým prezidentem Hynkem Cimoradským (FLEmedia), kterou dále tvořili Petr Bažant (Omnicom Media Group), Denisa Fuksová (T-Mobile), Michaela Lavičková (Kraft Foods), Nicole Lypinska (Team Red), Lester Tullett (Kaspen/Jung von Matt) a Štěpán Wolde (TV Óčko).