Nový ročník soutěže Young Lions přichází s několika významnými novinkami. Může vám být 30 a můžete jet do Cannes na celý osmidenní festival kreativity. Taky má novou kategorii pro zadavatele – Marketers.
Nový reprezentant Cannes Lions
Organizaci národního kola soutěže Young Lions přebrala společnost Lionhearted s.r.o., která se od letošního roku stala novým reprezentantem festivalu Cannes Lions pro Českou republiku. Kontinuitu aktivit zajišťuje osoba Reného Ježe, který soutěž organizuje už od roku 2009 a společnost Lionhearted letos založil.
Lionhearted se zabývá tréninkem a poradenstvím a zaměřuje se zejména na podporu a rozvoj odvahy, tvořivosti a inovativnosti v České republice. Pomáhá lidem a organizacím rozvíjet jejich talent a dosahovat lepších výsledků.
„Skvělé věci, a to nemluvím jenom o reklamě, ale vlastně o jakékoli lidské činnosti, vznikají, jenom když mají lidé odvahu je vymýšlet, dělat, podporovat a prosazovat a rozhodnou se tak.“ říká René Jež a dodává: „Z tohoto důvodu mi přijdou Young Lions jako skvělá příležitost, která to podporuje.“
Novinky v soutěži pro rok 2016
Letos v Young Lions došlo k posunutí věkové hranice na 30 let (dříve byla hranice 28 let). Díky tomu mohou znovu soutěžit i ti, kteří už mysleli, že nesplní věkový limit. Stačí, aby byli narozeni 25. 6. 1985 a později.
Navíc se výrazně zatraktivnila odměna pro vítěze – získají účast na celém festivalu Cannes Lions (dříve to byl pouze čtyřdenní delegátský pas). Znamená to navíc další 3 dny pobytu na festivalu. „Už čtyřdenní pobyt na festivalu přinášel našim vítězům zážitek, který posouval jejich pohled na obor komunikace, pochopení toho, kam se svět ubírá, a odhodlání dělat skvělé věci. Dva dny soutěžili a dva dny ochutnávali festival. Tohle je vystřelí ještě někam úplně jinam,“ říká René Jež.
Poprvé se bude soutěžit ve čtyřech kategoriích – Cyber, Media, Print a v nové kategorii Marketers. Je to první kategorie určená pouze zadavatelům. Úkolem soutěžících bude vytvořit brief a následně ho v pěti minutách prezentovat porotě. Mechanismus je stejný jako v kategorii Media, kterou mnozí považují za nejatraktivnější.
Uzávěrka přihlášek je v pátek 6. května. Samotná soutěž proběhne poslední týden v květnu od 23. do 27. Přihlásit se jde přímo na webu soutěže www.younglions.cz.
Harmonogram soutěže
Uzávěrka přihlášek: 6. 5. 2016
Národní kolo v Praze: 23. – 27. 5. 2016
- Cyber - brief: pondělí 23. 5., vyhlášení vítězů & feedback: úterý 24. 5.
- Print - brief: úterý 24. 5., vyhlášení vítězů & feedback: středa 25. 5.
- Media - brief: středa 25. 5., prezentace & vyhlášení: pátek 27. 5.
- Marketers - brief: pondělí 23. 5., prezentace & vyhlášení: čtvrtek 26. 5.
Světové finále v Cannes: 18. - 25. 6. 2016