
David Červený a Judita Ružičková
Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná první vítěze. Kategorii Media vyhrála dvojice David Červený a Judita Ružičková z agentury Zaraguza. Totéž duo zvítězilo ve stejné kategorii i loni. Letos vyhráli nejobsazenější z pěti kategorií, v níž soutěžilo celkem 26 dvoučlenných týmů. Podle poroty, které předsedal Pierce Calnan z Wundermanu, nejlépe vyřešili brief kampaně pro Kapku naděje, totiž jak motivovat studenty medicíny, aby si vybrali kariéru dětského psychologa. Druhé místo obsadil tým agentury iProspect, třetí tým Kaspenu. Udělena byla i tři čestná uznání - dvojicím z Aignos, McCannu a Signal Festivalu a Hearts & Science.
Díky hlavnímu partnerovi kategorii Media, agentuře Hearts & Science získají vítězové právo reprezentovat Česko ve světové soutěži v Cannes a delegátské pasy na festival Cannes Lions.
Young Lions 2023: výsledky kategorie Media
1. místo
David Červený a Judita Ružičková (Zaraguza)
2. místo
Ondřej Melichar a Barbora Plecháčková (iProspect)
3. místo
Vítězslav Mecner a Phuong Lan Nguyen (Kaspen/Jung von Matt)
Čestné uznání
- Karolína Hájková a Martin Richter (Aignos)
- Vladimír Zikmund (McCann Prague) a Karolína Kostková (Signal Festival)
- Barbora Svoreňová a Gabriel Berzsi (Hearts & Science)
Porota kategorie Media
- Pierce Calnan, strategy director, Wunderman Thompson, London
- Kateřina Huňová, executive creative director, Zaraguza Praha
- Petr Majerik, freelance media coach
- Lucie Kulhavá, chief operating officer, Mindshare
- Nicole Lypinska, head of creative, Addict Agency
- Jerguš Slota, managing director, Hearts & Science
Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 23. června 1992 a později). Letos probíhá její 15. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek byl letos 86, o dvě méně než v předchozích dvou rekordních letech. Největší zájem měli soutěžící o kategorii Media (26 přihlášek), následovaly Digital (25), Print (20), Marketers (8) a PR (7).
Účastníci vytvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či CSR programy, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Porota má následně pět minut na své dotazy. Celá soutěž probíhá v angličtině. Po rozhodnutí poroty a vyhlášení výsledků probíhají Feedback Sessions, které jsou klíčovou částí profesního rozvoje soutěže. Porota zde rozebere práci daného týmu a zodpoví jeho dotazy, záměrem je pomoci lépe kreativně i kriticky přemýšlet.
Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 24. března, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu probíhá každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a feedback.
Soutěž vyvrcholí v úterý 3. dubna závěrečným setkáním Awards & Networking Night, kde se setkají soutěžící, porotci a klienti ze všech kategorií společně s předchozími vítězi soutěže a dalšími osobnostmi oboru. Akce je organizovaná ve spolupráci s jedním z generálních partnerů agenturní skupinou WPP. Briefing sessions i Awards & Networking Night se konají v WPP Campusu v Praze.
Pro všechny medailisty je na dny 26. a 27. května připravený rozvojový program Winners Camp, který jim umožňuje těžit z jejich zážitku a zkušenosti v Young Lions a dál rozvíjet jejich osobní a kreativní myšlení.
Opravili jsme informace o porotě

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
