Vítězem kategorie Cyber letošní soutěže mladých kreativců Young Lions se stala dvojice Kryštof Raška a Alžběta Matějů, kterou vyslal do boje český startup Liftago Martina Hausenblase. Jako druzí se umístili Jan Hlavín a Johana Kroftová z agentury OgilvyOne, třetí příčku pak obsadili Michaela Tabakovičová a Cornel-Alexandru Cernat z agentury VCCP. Úkolem soutěžících bylo přiblížit veřejnosti činnost informačně-vzdělávací sekce Rozvojovka.cz obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni a demaskovat nejčastější mýty o pomoci rozvojovým zemím třetího světa, které hodně lidí odrazují od toho, aby na tuto činnost přispívali.
Koncept vítězného týmu, nazvaný Beat Edna (Poražte Ednu) počítá s českou láskou k běhání (běh má podle něj v oblibě 62 % české populace) a se současným trendem sdílet svůj život na sociálních sítích. Kampaň staví na kontrastu, že zatímco v Česku si běžci mohou spojovat fyzickou bolest s příjemným pocitem zlepšování svého výkonu a překonávání překážek, pro čtvrtinu lidí na planetě, žijící v rozvojových zemích, představuje bolestivá fyzická aktivita jedinou možnost přežití.
Dvojice se proto rozhodla vytvořit na sociálních sítích Facebook, Instagram a YouTube profil mladé ženy Edna z Angoly, vybavené aplikací Nike+ měřící výkonnost při běhu, a vyzvat lidi, aby s ní změřili síly. Pomocí těchto profilů chce pak seznámit lidi nenásilnou formou s jejím příběhem.
V kategorii Cyber soutěžilo 32 týmů. Jejich práce posuzovala odborná porota pod vedením prezidenta Tomáše Votruby, spoluzakladatele digitální agentury TL5 Digital, jejímiž členy dále byli Pavel Flégl, kreativní ředitel Bistro Agency, Petra Balcarová, digital account directorka WMC/Grey, a Petr Šupolík, account manažer Symbia. Soutěž Young Lions pořádá společnost Lionhearted Reného Ježe.