
Kryštof Mácha a Vladimír Zikmund
Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná další vítěze. Kategorii Digital vyhrála dvojice Kryštof Mácha a Vladimír Zikmund z agentury McCann. Podle poroty, které předsedal konzultant z Amongst Friends Maksimilian Kallhed, nejlíp vyřešili brief kampaně pro nevládku Opim a z 22 týmů v kategorii byli nejlepší. Druhé místo obsadil tým agentury Fragile, o třetí místo se dělí týmy agentur Fragile a Leo Burnett. Udělena byla i dvě čestná uznání - dvojicím z AMI Digital a BB Agency a z Mets Czech.
Vladimír Zikmund vyhrál kategorii Digital na českých Young Lions už předloni, s Josefem Janáčem, tehdy v dresu VMLY&R. Loni si už za McCann připsal v téže kategorii stříbro, když soutěžil s Oleksandrou Horobiienko.
Young Lions 2022: výsledky kategorie Digital
1. místo
Kryštof Mácha a Vladimír Zikmund (McCann Prague)
2. místo
Fabián Berka a Kristýna Šestáková (Fragile)
3. místo
Nikola Janočková a Vendula Hilková (Fragile)
Katarína Krajčovičová a Nicole Wojasová (Leo Burnett Prague)
Čestné uznání
Kateřina Marešová (AMI Digital) a Alexandra Denisova (BB Agency)
Anna Basíková a Petra Přerostová (Mets Czech)
Porota kategorie Digital
- Maksimilian Kallhed, innovation consultant, Amongst Friends
- Ondřej Bartůněk, chief digital officer, GroupM Czech Republic
- Václav Krejčí, creative lead, Flo
- Petr Mareš, digital & media strategist, trading director, Visibility
- Martin Woska, group creative & strategy director Triad, Devin Band
Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 24. června 1990 a později). Letos probíhá její 14. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek je letos 88, což vyrovnává loňský rekord. Největší zájem měli soutěžící o kategorie Digital a Print (shodně 22 přihlášek), následují kategorie Media (21), Marketers (12) a PR (11).
Kategorii Media vyhrálo duo Červený & Růžičková ze Zaraguzy
Účastníci tvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či programy CSR, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Celá soutěž probíhá v angličtině. Porota vybere vítěze a při Feedback Sessions porotci probírají, na základě čeho vybrali vítěze a jsou připraveni rozebrat každou práci s každým účastníkem se záměrem lépe kreativně i kriticky přemýšlet.
Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 1. dubna, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu probíhá každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a Feedback Sessions.
V minulosti mohli vítězové reprezentovat Česko ve světové soutěži Young Lions a jet na červnový festival Cannes Lions na Azurovém pobřeží ve Francii. „Zafinancovat takovou odměnu je extrémně finančně náročné a bez partnerů, kteří přispějí potřebnou částkou, to nejde. Proto tahle odměna v posledních dvou letech nebyla k dispozici,“ uvádí pořadatelská firma Lionhearted Reného Ježe. Letos díky GroupM, která se stala hlavním partnerem kategorie Digital, se to povedlo a vítězové aspoň této kategorie dostanou delegátské pasy na festival a budou moci reprezentovat. Světová soutěž letos bude online a proběhne už před festivalem.

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média
