Young Lions: kategorii Digital vyhráli Mácha a Zikmund z McCannu, jedou do Cannes

Soutěž mladých kreativců do 31 let vyhlásila vítěze druhé z pěti svých letošních kategorií.

Kryštof Mácha a Vladimír Zikmund

Kryštof Mácha a Vladimír Zikmund

Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná další vítěze. Kategorii Digital vyhrála dvojice Kryštof MáchaVladimír Zikmund z agentury McCann. Podle poroty, které předsedal konzultant z Amongst Friends Maksimilian Kallhed, nejlíp vyřešili brief kampaně pro nevládku Opim a z 22 týmů v kategorii byli nejlepší. Druhé místo obsadil tým agentury Fragile, o třetí místo se dělí týmy agentur Fragile a Leo Burnett. Udělena byla i dvě čestná uznání - dvojicím z AMI Digital a BB Agency a z Mets Czech.

Vladimír Zikmund vyhrál kategorii Digital na českých Young Lions už předloni, s Josefem Janáčem, tehdy v dresu VMLY&R. Loni si už za McCann připsal v téže kategorii stříbro, když soutěžil s Oleksandrou Horobiienko.

Young Lions 2022: výsledky kategorie Digital

1. místo

Kryštof MáchaVladimír Zikmund (McCann Prague)

2. místo

Fabián BerkaKristýna Šestáková (Fragile)

3. místo

Nikola JanočkováVendula Hilková (Fragile)

Katarína Krajčovičová a Nicole Wojasová (Leo Burnett Prague)

Čestné uznání

Kateřina Marešová (AMI Digital) a Alexandra Denisova (BB Agency)

Anna BasíkováPetra Přerostová (Mets Czech)

Porota kategorie Digital

  • Maksimilian Kallhed, innovation consultant, Amongst Friends
  • Ondřej Bartůněk, chief digital officer, GroupM Czech Republic
  • Václav Krejčí, creative lead, Flo
  • Petr Mareš, digital & media strategist, trading director, Visibility
  • Martin Woska, group creative & strategy director Triad, Devin Band

Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 24. června 1990 a později). Letos probíhá její 14. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek je letos 88, což vyrovnává loňský rekord. Největší zájem měli soutěžící o kategorie Digital a Print (shodně 22 přihlášek), následují kategorie Media (21), Marketers (12) a PR (11).

Účastníci tvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či programy CSR, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Celá soutěž probíhá v angličtině. Porota vybere vítěze a při Feedback Sessions porotci probírají, na základě čeho vybrali vítěze a jsou připraveni rozebrat každou práci s každým účastníkem se záměrem lépe kreativně i kriticky přemýšlet.

Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 1. dubna, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu probíhá každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a Feedback Sessions.

V minulosti mohli vítězové reprezentovat Česko ve světové soutěži Young Lions a jet na červnový festival Cannes Lions na Azurovém pobřeží ve Francii. „Zafinancovat takovou odměnu je extrémně finančně náročné a bez partnerů, kteří přispějí potřebnou částkou, to nejde. Proto tahle odměna v posledních dvou letech nebyla k dispozici,“ uvádí pořadatelská firma Lionhearted Reného Ježe. Letos díky GroupM, která se stala hlavním partnerem kategorie Digital, se to povedlo a vítězové aspoň této kategorie dostanou delegátské pasy na festival a budou moci reprezentovat. Světová soutěž letos bude online a proběhne už před festivalem.