
Iman Delić a Jana Brišová
Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná další vítěze. Kategorii Digital vyhrála dvojice Jana Brišová a Iman Delić z agentury DDB Prague. Zvítězila v druhé nejobsazenější z celkových pěti kategorií, v níž soutěžilo celkem 25 dvoučlenných týmů. Podle poroty, které předsedala Gabriela Lungu, nejlépe vyřešili brief kampaně pro Nadaci Via, jak přimět skupinu aspoň třiceti studentů zorganizovat komunitní či dobročinný event. Druhé místo obsadil tým agentury VCCP, třetí tým Proficia. Udělena byla i tři čestná uznání - dvojicím z Creative Docku, Ogilvy a YYY.
Díky hlavnímu partnerovi kategorii Digital, kterým je GroupM, získaly vítězky právo reprezentovat Česko ve světové soutěži v Cannes a delegátské pasy na festival Cannes Lions.
Young Lions 2023: výsledky kategorie Digital
1. místo
Jana Brišová a Iman Delić (DDB Prague)
2. místo
Milica Majstorovic a Ondřej Nikl (VCCP)
3. místo
Petra Slavíková a Marek Němec (Proficio)
Čestné uznání
- Nathalie Gabrielle Peyrichout a Kimia Hajian (Creative Dock)
- Denisa Kadaňová a Katarína Krajčovičová (Ogilvy)
- Oleksandra Horobiienko a Veronika Tlamsová (YYY Agency)
Porota kategorie Digital
- Gabriela Lungu, founder & creative Chief, Wings Creative Leadership Lab (předsedkyně)
- Richard Axell, creative director, Triad Advertising CZ
- Veronika Burešová, CEO H1.cz & content director GroupM Nexus
- Lucie Gazdošová, freelance Idea Maker, art director, illustrator
- Dmitry Zenin, head of strategy & brand experience, DDB Prague
Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 23. června 1992 a později). Letos probíhá její 15. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek byl letos 86, o dvě méně než v předchozích dvou rekordních letech. Největší zájem měli soutěžící o kategorii Media (26 přihlášek), následovaly Digital (25), Print (20), Marketers (8) a PR (7).
Účastníci vytvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či CSR programy, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Porota má následně pět minut na své dotazy. Celá soutěž probíhá v angličtině. Po rozhodnutí poroty a vyhlášení výsledků probíhají Feedback Sessions, které jsou klíčovou částí profesního rozvoje soutěže. Porota zde rozebere práci daného týmu a zodpoví jeho dotazy, záměrem je pomoci lépe kreativně i kriticky přemýšlet.
Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 24. března, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu probíhá každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a feedback.
Soutěž vyvrcholí v úterý 3. dubna závěrečným setkáním Awards & Networking Night, kde se setkají soutěžící, porotci a klienti ze všech kategorií společně s předchozími vítězi soutěže a dalšími osobnostmi oboru. Akce je organizovaná ve spolupráci s jedním z generálních partnerů agenturní skupinou WPP. Briefing sessions i Awards & Networking Night se konají v WPP Campusu v Praze.
Pro všechny medailisty je na dny 26. a 27. května připravený rozvojový program Winners Camp, který jim umožňuje těžit z jejich zážitku a zkušenosti v Young Lions a dál rozvíjet jejich osobní a kreativní myšlení.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
