Young Lions: kategorii Marketers vyhráli Hai Minh Do a Jiří Cichý z Generali České pojišťovny

Soutěž mladých kreativců do 31 let vyhlásila vítěze finální z pěti svých letošních kategorií.

Hai Minh Do a Jiří Cichý

Hai Minh Do a Jiří Cichý

Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná už všechny vítěze. Finální, pátou kategorii Marketers vyhráli Hai Minh DoJiří Cichý z Generali Česká pojišťovna. Podle poroty, které předsedal executive creative director agentury Wunderman Thompson Gregg Harper, dvojice nejlíp vyřešila brief kampaně pro neziskovou organizaci Dobré víly dětem a z celkových 12 týmů v kategorii tak byla nejlepší. Druhé místo získal tým z Nestlé, třetí tým z McDonald’s Czech Republic. Čestné uznání poroty si navíc odnášejí dvě soutěžní dvojice z Plzeňského Prazdroje.

Young Lions 2022: výsledky kategorie Marketers

1. místo

Hai Minh DoJiří Cichý (Generali Česká pojišťovna)

2. místo

Vojtěch Kubricht a Eliška Soukupová (Nestlé)

3. místo

Elena ChadžievaJana Kloudová (McDonald’s Czech Republic)

Čestné uznání

Jan DvořákAnna-Marie Milerská (Plzeňský Prazdroj)

Šimon PokornýMartin Hanousek (Plzeňský Prazdroj)

Porota kategorie Marketers

  • Gregg Harper, executive creative director, Wunderman Thompson
  • Lenka Králová, marketing manager, Plzeňský Prazdroj
  • Jan Teplý, chief marketing, sales, purchase, quality and R&D officer, Madeta
  • Jakub Strýček, marketing director, TV Nova
  • Tereza Vránková, head of marketing and PR communication, Samsung Electronics

Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 24. června 1990 a později). Letos proběhl její 14. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek byl letos 88, což vyrovnalo loňský rekord. Největší zájem měli soutěžící o kategorie Digital a Print (shodně 22 přihlášek), následovaly kategorie Media (21), Marketers (12) a PR (11).

Účastníci tvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či programy CSR, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Celá soutěž probíhá v angličtině. Porota vybere vítěze a při Feedback Sessions porotci probírají, na základě čeho vybrali vítěze a jsou připraveni rozebrat každou práci s každým účastníkem se záměrem lépe kreativně i kriticky přemýšlet.

Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 1. dubna, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu proběhla každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a Feedback Sessions.

V minulosti mohli vítězové reprezentovat Česko ve světové soutěži Young Lions a jet na červnový festival Cannes Lions na Azurovém pobřeží ve Francii. „Zafinancovat takovou odměnu je extrémně finančně náročné a bez partnerů, kteří přispějí potřebnou částkou, to nejde. Proto tahle odměna v posledních dvou letech nebyla k dispozici,“ uvádí pořadatelská firma Lionhearted Reného Ježe. Letos díky GroupM, která se stala hlavním partnerem kategorie Digital, se to povedlo a vítězové aspoň této kategorie dostanou delegátské pasy na festival a budou moci reprezentovat. Světová soutěž letos bude online a proběhne už před festivalem.

Vítězové předchozích kategorií