
Hai Minh Do a Jiří Cichý
Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná už všechny vítěze. Finální, pátou kategorii Marketers vyhráli Hai Minh Do a Jiří Cichý z Generali Česká pojišťovna. Podle poroty, které předsedal executive creative director agentury Wunderman Thompson Gregg Harper, dvojice nejlíp vyřešila brief kampaně pro neziskovou organizaci Dobré víly dětem a z celkových 12 týmů v kategorii tak byla nejlepší. Druhé místo získal tým z Nestlé, třetí tým z McDonald’s Czech Republic. Čestné uznání poroty si navíc odnášejí dvě soutěžní dvojice z Plzeňského Prazdroje.
Young Lions 2022: výsledky kategorie Marketers
1. místo
Hai Minh Do a Jiří Cichý (Generali Česká pojišťovna)
2. místo
Vojtěch Kubricht a Eliška Soukupová (Nestlé)
3. místo
Elena Chadžieva a Jana Kloudová (McDonald’s Czech Republic)
Čestné uznání
Jan Dvořák a Anna-Marie Milerská (Plzeňský Prazdroj)
Šimon Pokorný a Martin Hanousek (Plzeňský Prazdroj)
Porota kategorie Marketers
- Gregg Harper, executive creative director, Wunderman Thompson
- Lenka Králová, marketing manager, Plzeňský Prazdroj
- Jan Teplý, chief marketing, sales, purchase, quality and R&D officer, Madeta
- Jakub Strýček, marketing director, TV Nova
- Tereza Vránková, head of marketing and PR communication, Samsung Electronics
Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 24. června 1990 a později). Letos proběhl její 14. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek byl letos 88, což vyrovnalo loňský rekord. Největší zájem měli soutěžící o kategorie Digital a Print (shodně 22 přihlášek), následovaly kategorie Media (21), Marketers (12) a PR (11).
Účastníci tvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či programy CSR, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Celá soutěž probíhá v angličtině. Porota vybere vítěze a při Feedback Sessions porotci probírají, na základě čeho vybrali vítěze a jsou připraveni rozebrat každou práci s každým účastníkem se záměrem lépe kreativně i kriticky přemýšlet.
Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 1. dubna, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu proběhla každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a Feedback Sessions.
V minulosti mohli vítězové reprezentovat Česko ve světové soutěži Young Lions a jet na červnový festival Cannes Lions na Azurovém pobřeží ve Francii. „Zafinancovat takovou odměnu je extrémně finančně náročné a bez partnerů, kteří přispějí potřebnou částkou, to nejde. Proto tahle odměna v posledních dvou letech nebyla k dispozici,“ uvádí pořadatelská firma Lionhearted Reného Ježe. Letos díky GroupM, která se stala hlavním partnerem kategorie Digital, se to povedlo a vítězové aspoň této kategorie dostanou delegátské pasy na festival a budou moci reprezentovat. Světová soutěž letos bude online a proběhne už před festivalem.
Vítězové předchozích kategorií
Kategorii Digital vyhráli Mácha a Zikmund z McCannu, jedou do Cannes
Kategorii Media vyhrálo duo Červený & Růžičková ze Zaraguzy
Kategorii PR vyhrály Kalusová z Ogilvy a Kovandová z VMLY&R
Kategorii Print vyhrála dvojice Gburíková & Hurtlová z agentury Gen

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
