Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions už zná všechny vítěze. Kategorii Marketers vyhrála dvojice Šimon Pokorný a Martin Hanousek z Plzeňského Prazdroje. Zvítězili v páté z pěti letošních kategorií, v níž soutěžilo celkem osm dvoučlenných týmů. Podle poroty, které předsedal Leonard Savage z McCannu, nejlépe vyřešili brief kampaně pro Kapku naděje, jak použít svou značku, aby pomohla přivést studenty k zájmu o duševní zdraví a stát se dětským psychiatrem. Druhé místo získaly Juliana Sopková a Marcela Hanusková rovněž z Prazdroje, třetí obsadili Dominika Šperková a Tereza Podlahová z Unileveru. Porota udělila i čestné uznání, a to další dvojici z Plzeňského Prazdroje.
Young Lions 2023: výsledky kategorie Marketers
1. místo
Šimon Pokorný a Martin Hanousek (Plzeňský Prazdroj)
2. místo
Juliana Sopková a Marcela Hanusková (Plzeňský Prazdroj)
3. místo
Dominika Šperková a Tereza Podlahová (Unilever)
Čestná uznání
Nikol Moravcová a Michaela Loudová (Plzeňský Prazdroj)
Porota kategorie Marketers
- Leonard Savage, Chief Creative Officer, McCann Prague
- Marton Martos, Associate Creative Director, Wunderman Thompson Prague
- Jakub Strýček, Marketing Director, TV Nova
- Veronika Hořáková, commercial excellence director CZ & SK, Plzeňský Prazdroj
- Daniel Šturm, Chief Marketing Officer, Seyfor
Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 23. června 1992 a později). Letos probíhá její 15. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek byl letos 86, o dvě méně než v předchozích dvou rekordních letech. Největší zájem měli soutěžící o kategorii Media (26 přihlášek), následovaly Digital (25), Print (20), Marketers (8) a PR (7).
Účastníci vytvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či CSR programy, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Porota má následně pět minut na své dotazy. Celá soutěž probíhá v angličtině. Po rozhodnutí poroty a vyhlášení výsledků probíhají Feedback Sessions, které jsou klíčovou částí profesního rozvoje soutěže. Porota zde rozebere práci daného týmu a zodpoví jeho dotazy, záměrem je pomoci lépe kreativně i kriticky přemýšlet.
Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 24. března, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu proběhla každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a feedback.
Soutěž vyvrcholí v úterý 3. dubna závěrečným setkáním Awards & Networking Night, kde se setkají soutěžící, porotci a klienti ze všech kategorií společně s předchozími vítězi soutěže a dalšími osobnostmi oboru. Akce je organizovaná ve spolupráci s jedním z generálních partnerů agenturní skupinou WPP. Briefing sessions i Awards & Networking Night se konají v WPP Campusu v Praze.
Pro všechny medailisty je na dny 26. a 27. května připravený rozvojový program Winners Camp, který jim umožňuje těžit z jejich zážitku a zkušenosti v Young Lions a dál rozvíjet jejich osobní a kreativní myšlení.