
Šimon Pokorný a Martin Hanousek
Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions už zná všechny vítěze. Kategorii Marketers vyhrála dvojice Šimon Pokorný a Martin Hanousek z Plzeňského Prazdroje. Zvítězili v páté z pěti letošních kategorií, v níž soutěžilo celkem osm dvoučlenných týmů. Podle poroty, které předsedal Leonard Savage z McCannu, nejlépe vyřešili brief kampaně pro Kapku naděje, jak použít svou značku, aby pomohla přivést studenty k zájmu o duševní zdraví a stát se dětským psychiatrem. Druhé místo získaly Juliana Sopková a Marcela Hanusková rovněž z Prazdroje, třetí obsadili Dominika Šperková a Tereza Podlahová z Unileveru. Porota udělila i čestné uznání, a to další dvojici z Plzeňského Prazdroje.

Práce vítězné dvojice

Práce stříbrné dvojice

Práce bronzové dvojice
Young Lions 2023: výsledky kategorie Marketers
1. místo
Šimon Pokorný a Martin Hanousek (Plzeňský Prazdroj)
2. místo
Juliana Sopková a Marcela Hanusková (Plzeňský Prazdroj)
3. místo
Dominika Šperková a Tereza Podlahová (Unilever)
Čestná uznání
Nikol Moravcová a Michaela Loudová (Plzeňský Prazdroj)
Porota kategorie Marketers
- Leonard Savage, Chief Creative Officer, McCann Prague
- Marton Martos, Associate Creative Director, Wunderman Thompson Prague
- Jakub Strýček, Marketing Director, TV Nova
- Veronika Hořáková, commercial excellence director CZ & SK, Plzeňský Prazdroj
- Daniel Šturm, Chief Marketing Officer, Seyfor
Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 23. června 1992 a později). Letos probíhá její 15. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek byl letos 86, o dvě méně než v předchozích dvou rekordních letech. Největší zájem měli soutěžící o kategorii Media (26 přihlášek), následovaly Digital (25), Print (20), Marketers (8) a PR (7).
Účastníci vytvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či CSR programy, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Porota má následně pět minut na své dotazy. Celá soutěž probíhá v angličtině. Po rozhodnutí poroty a vyhlášení výsledků probíhají Feedback Sessions, které jsou klíčovou částí profesního rozvoje soutěže. Porota zde rozebere práci daného týmu a zodpoví jeho dotazy, záměrem je pomoci lépe kreativně i kriticky přemýšlet.
Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 24. března, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu proběhla každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a feedback.
Soutěž vyvrcholí v úterý 3. dubna závěrečným setkáním Awards & Networking Night, kde se setkají soutěžící, porotci a klienti ze všech kategorií společně s předchozími vítězi soutěže a dalšími osobnostmi oboru. Akce je organizovaná ve spolupráci s jedním z generálních partnerů agenturní skupinou WPP. Briefing sessions i Awards & Networking Night se konají v WPP Campusu v Praze.
Pro všechny medailisty je na dny 26. a 27. května připravený rozvojový program Winners Camp, který jim umožňuje těžit z jejich zážitku a zkušenosti v Young Lions a dál rozvíjet jejich osobní a kreativní myšlení.

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
