Young Lions: kategorii Media vyhrálo duo Buďárek & Michel z Marketup

Soutěž mladých kreativců do 32 let vyhlásila vítěze první z pěti svých letošních kategorií.

Matěj Buďárek a Andrea Michel

Matěj Buďárek a Andrea Michel

Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná první vítěze. Kategorii Media vyhrála dvojice Matěj BuďárekAndrea Michel z agentury Marketup. Podle poroty, které předsedal Lester Tullet z Kaspen/Jung von Matt, nejlépe vyřešili brief od projektu Remobil a z 22 týmů v kategorii byli nejlepší. Druhé místo obsadil tým agentury Triad, třetí tým Ogilvy. Udělena byla i tři čestná uznání - jedno putuje do Ogilvy, dvě do PHD.

Young Lions 2021: výsledky kategorie Media

1. místo

Andrea MichelMatěj Buďárek (Marketup)

2. místo

Michaela BrůhováMatúš Ficko (Triad Advertising)

3. místo

Kim HofmanováMatouš Hruška (Ogilvy)

Čestné uznání

Anna StěpanovováAnežka Svobodová (Ogilvy)

Hana BartováTereza Keprtová (PHD)

Daniel MatěnaLenka Šuhájková (PHD)

Porota kategorie Media

  • Lester Tullet, creative director & partner, Kaspen/Jung von Matt
  • Marek Bačo, media strategy director, Mediacom
  • Roman Biath, strategist & creative lead, Zaraguza
  • David Krňák, chief media officer, Publicis Groupe
  • Lenka Vaněk, brand, marketing & communication director, EY
  • Jiří Vítek, head of media & performance service line CEE, Dentsu

Remobil je neziskový projekt sběru starých a nepotřebných mobilních telefonů. Je určen pro všechny typy subjektů včetně občanů a funguje po celém Česku. S cílem změnit stav, kdy se telefony hromadí v domácnostech a znamenají tak do budoucna zátěž pro životní prostředí, se snaží nabídnout co nejjednodušší způsob, jak se nepotřebných přístrojů zbavit. Z každého telefonu přispívá 10 Kč na charitativní účely a recykluje.

Jak zněl brief? V českých domácnostech se v současné době nachází až 12 milionů mobilů. Úkolem soutěžících je vytvořit kampaň a vysbírat efektivním a udržitelným způsobem 200.000 nepotřebných mobilů z českých domácností během jednoho měsíce.

Vítězný tým z agentury Marketup přetvořil sběr nepotřebných mobilů do hledání cenných kovů jako zlato, měď či platina. Místo těžby nerostných zdrojů tak navrhl „těžbu ve městě“. Na konci počítal s výtěžkem pro Národní divadlo a také pro charitu.

Letos s rekordním počtem soutěžících

Letošní, už 13. ročník Young Lions probíhá kvůli pandemii plně online, stejně jako loni. Letos se do soutěže přihlásil rekordní počet týmu, celkem 88, nejvíc v historii konání Young Lions v Česku. Soutěží se v pěti kategoriích. Nejvíc je obsazena kategorie Print (26 týmů), následují kategorie Media (22), Digital (20), PR (12) a Marketers (8).

Soutěží dvoučlenné týmy soutěžících narozených od 22. června 1989. Na vytvoření návrhu kampaně mají vždy jen 24 hodin. Všechny kategorie byly nabriefovány v pátek 16. dubna, návrhy se odevzdávaly v sobotu. Tento týden probíhá každý den vyhlášení jedné z kategorií. Po prezentacích před porotou a vyhlášení výsledků následují feedback sessions. Soutěž kompletně probíhá v angličtině.