Young Lions: kategorii Media vyhrálo duo Červený & Ružičková ze Zaraguzy

Soutěž mladých kreativců do 31 let vyhlásila vítěze první z pěti svých letošních kategorií.

David Červený a Judita Ružičková

David Červený a Judita Ružičková

Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná první vítěze. Kategorii Media vyhrála dvojice David ČervenýJudita Ružičková z agentury Zaraguza. Podle poroty, které předsedal strategy planning director VCCP Henri de la Barre, nejlépe vyřešili brief kampaně pro nevládní organizaci Opim a z 20 týmů v kategorii byli nejlepší. Druhé místo obsadil tým agentury MediaCom, třetí tým Mindshare. Udělena byla i čtyři čestná uznání - dvojicím ze Symbia, Mets Czech, Ogilvy a Dentsu a Adexpresu.

Young Lions 2022: výsledky kategorie Media

1. místo

David ČervenýJudita Ružičková (Zaraguza)

2. místo

Kateřina HrochováKristýna Richterová (MediaCom)

3. místo

Jan Fousek a Jan Slovák (Mindshare)

Čestné uznání

Jan Král a Barbora Truksová (Symbio)

Kristina HuťováKlára Blažková (Mets Czech)

Anna Stěpanovová a Anežka Svobodová (Ogilvy)

Daniel Path (Dentsu) a Ondřej Melichar (Adexpres.cz)

Porota kategorie Media

  • Henri de la Barre, strategy planning director, VCCP
  • Tereza Báčová, media & new business director, Mediaplus Czech Republic
  • Tomáš Preněk, head of strategy, Publicis Group
  • Ondřej Šimůnek, CEO, Wavemaker

Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 24. června 1990 a později). Letos probíhá její 14. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek je letos 88, což vyrovnává loňský rekord. Největší zájem měli soutěžící o kategorie Digital a Print (shodně 22 přihlášek), následují kategorie Media (21), Marketers (12) a PR (11).

Účastníci vytvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či programy CSR, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Celá soutěž probíhá v angličtině. Porota vybere vítěze a při Feedback Sessions porotci probírají, na základě čeho vybrali vítěze a jsou připraveni rozebrat každou práci s každým účastníkem se záměrem lépe kreativně i kriticky přemýšlet.

Všechny kategorie se briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 1. dubna, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu probíhá každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a Feedback Sessions.

V minulosti mohli vítězové reprezentovat Česko ve světové soutěži Young Lions a jet na červnový festival Cannes Lions na Azurovém pobřeží ve Francii. „Zafinancovat takovou odměnu je extrémně finančně náročné a bez partnerů, kteří přispějí potřebnou částkou, to nejde. Proto tahle odměna v posledních dvou letech nebyla k dispozici,“ uvádí pořadatelská firma Lionhearted Reného Ježe. Letos díky GroupM, která se stala hlavním partnerem kategorie Digital, se to povedlo a vítězové aspoň této kategorie dostanou delegátské pasy na festival a budou moci reprezentovat. Světová soutěž letos bude online a proběhne už před festivalem.