
David Červený a Judita Ružičková
Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná první vítěze. Kategorii Media vyhrála dvojice David Červený a Judita Ružičková z agentury Zaraguza. Podle poroty, které předsedal strategy planning director VCCP Henri de la Barre, nejlépe vyřešili brief kampaně pro nevládní organizaci Opim a z 20 týmů v kategorii byli nejlepší. Druhé místo obsadil tým agentury MediaCom, třetí tým Mindshare. Udělena byla i čtyři čestná uznání - dvojicím ze Symbia, Mets Czech, Ogilvy a Dentsu a Adexpresu.
Young Lions 2022: výsledky kategorie Media
1. místo
David Červený a Judita Ružičková (Zaraguza)
2. místo
Kateřina Hrochová a Kristýna Richterová (MediaCom)
3. místo
Jan Fousek a Jan Slovák (Mindshare)
Čestné uznání
Jan Král a Barbora Truksová (Symbio)
Kristina Huťová a Klára Blažková (Mets Czech)
Anna Stěpanovová a Anežka Svobodová (Ogilvy)
Daniel Path (Dentsu) a Ondřej Melichar (Adexpres.cz)
Porota kategorie Media
- Henri de la Barre, strategy planning director, VCCP
- Tereza Báčová, media & new business director, Mediaplus Czech Republic
- Tomáš Preněk, head of strategy, Publicis Group
- Ondřej Šimůnek, CEO, Wavemaker
Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 24. června 1990 a později). Letos probíhá její 14. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek je letos 88, což vyrovnává loňský rekord. Největší zájem měli soutěžící o kategorie Digital a Print (shodně 22 přihlášek), následují kategorie Media (21), Marketers (12) a PR (11).
Účastníci vytvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či programy CSR, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Celá soutěž probíhá v angličtině. Porota vybere vítěze a při Feedback Sessions porotci probírají, na základě čeho vybrali vítěze a jsou připraveni rozebrat každou práci s každým účastníkem se záměrem lépe kreativně i kriticky přemýšlet.
Všechny kategorie se briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 1. dubna, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu probíhá každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a Feedback Sessions.
V minulosti mohli vítězové reprezentovat Česko ve světové soutěži Young Lions a jet na červnový festival Cannes Lions na Azurovém pobřeží ve Francii. „Zafinancovat takovou odměnu je extrémně finančně náročné a bez partnerů, kteří přispějí potřebnou částkou, to nejde. Proto tahle odměna v posledních dvou letech nebyla k dispozici,“ uvádí pořadatelská firma Lionhearted Reného Ježe. Letos díky GroupM, která se stala hlavním partnerem kategorie Digital, se to povedlo a vítězové aspoň této kategorie dostanou delegátské pasy na festival a budou moci reprezentovat. Světová soutěž letos bude online a proběhne už před festivalem.

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
