Young Lions: kategorii PR vyhráli Lucía Vítová a Jakub Wija z Ogilvy

Soutěž mladých kreativců do 31 let vyhlásila vítěze třetí z pěti svých letošních kategorií.

Lucia Vítová a Jakub Wija

Lucía Vítová a Jakub Wija

Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná další vítěze. Kategorii PR vyhrála dvojice Lucía VítováJakub Wija z agentury Ogilvy. Zvítězili ve třetí z pěti letošních kategorií, nejméně obsazené, v níž soutěžilo celkem sedm dvoučlenných týmů. Podle poroty, které předsedala Barbora Šumanská z Ogilvy, nejlépe vyřešili brief kampaně pro iniciativu politiků a vědců Změna k lepšímu, jak zavést udržitelnou transformaci a dobrovolný reporting ESG do malých a středních podniků, aby v tom viděly příležitost pro svůj dlouhodobý růst. Druhé místo nebylo uděleno, třetí obsadili Ondřej ŠvedaJiří Šolc z MSL.

Práce vítězné dvojice. Kliknutím zvětšíte

Práce vítězné dvojice. Kliknutím zvětšíte

Young Lions 2023: výsledky kategorie PR

1. místo

Lucía VítováJakub Wija (Ogilvy)

2. místo

neuděleno

3. místo

Ondřej ŠvedaJiří Šolc (MSL)

Porota kategorie PR

  • Barbora Šumanská, social director, Ogilvy
  • Radka Dimunová, public affairs partner, Ewing
  • Jakub Křenek, creative strategist, Adison
  • Radek Maršík, managing partner, FleishmanHillard

Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 23. června 1992 a později). Letos probíhá její 15. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek byl letos 86, o dvě méně než v předchozích dvou rekordních letech. Největší zájem měli soutěžící o kategorii Media (26 přihlášek), následovaly Digital (25), Print (20), Marketers (8) a PR (7).

Účastníci vytvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či CSR programy, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Porota má následně pět minut na své dotazy. Celá soutěž probíhá v angličtině. Po rozhodnutí poroty a vyhlášení výsledků probíhají Feedback Sessions, které jsou klíčovou částí profesního rozvoje soutěže. Porota zde rozebere práci daného týmu a zodpoví jeho dotazy, záměrem je pomoci lépe kreativně i kriticky přemýšlet.

Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 24. března, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu probíhá každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a feedback.

Soutěž vyvrcholí v úterý 3. dubna závěrečným setkáním Awards & Networking Night, kde se setkají soutěžící, porotci a klienti ze všech kategorií společně s předchozími vítězi soutěže a dalšími osobnostmi oboru. Akce je organizovaná ve spolupráci s jedním z generálních partnerů agenturní skupinou WPP. Briefing sessions i Awards & Networking Night se konají v WPP Campusu v Praze.

Pro všechny medailisty je na dny 26. a 27. května připravený rozvojový program Winners Camp, který jim umožňuje těžit z jejich zážitku a zkušenosti v Young Lions a dál rozvíjet jejich osobní a kreativní myšlení.