
Martina Kalusová a Tereza Kovandová
Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná další vítěze. Kategorii PR vyhrála dvojice Martina Kalusová z Ogilvy a Tereza Kovandová z VMLY&R. Podle poroty, které předsedal Charlie Coney z Ogilvy PR, nejlépe vyřešily brief kampaně pro neziskovou organizaci Ergo Aktiv, z celkových 11 týmů v kategorii tak byly nejlepší. O druhé místo se dělí týmy agentur Publicis a Ogilvy. Třetí místo uděleno nebylo. Čestné uznání poroty si odnáší dvojice dívek z Plzeňského Prazdroje.
Young Lions 2022: výsledky kategorie PR
1. místo
Martina Kalusová (Ogilvy) a Tereza Kovandová (VMLY&R)
2. místo
Ondřej Šveda a Jana Pfeiferová (Publicis Groupe)
Karolína Kostková a Andrea Všetečková (Ogilvy)
Čestné uznání
Lucie Veselá a Anna Zmátlová (Plzeňský Prazdroj)
Porota kategorie PR
- Charlie Coney, creative & strategy Officer UK & EMEA, Ogilvy PR
- Zuzana Holá, head of communication & sustainability Vodafone Czech Republic
- Pavel Jína, spokesperson & PR manager, Škoda Auto Czech Republic
- Martina Kemrová, freelance communication expert
- Dita Stejskalová, managing director, Ogilvy PR & Influence
Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 24. června 1990 a později). Letos probíhá její 14. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek je letos 88, což vyrovnává loňský rekord. Největší zájem měli soutěžící o kategorie Digital a Print (shodně 22 přihlášek), následují kategorie Media (21), Marketers (12) a PR (11).
Kategorii Digital vyhráli Mácha a Zikmund z McCannu, jedou do Cannes
Kategorii Media vyhrálo duo Červený & Růžičková ze Zaraguzy
Účastníci tvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či programy CSR, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Celá soutěž probíhá v angličtině. Porota vybere vítěze a při Feedback Sessions porotci probírají, na základě čeho vybrali vítěze a jsou připraveni rozebrat každou práci s každým účastníkem se záměrem lépe kreativně i kriticky přemýšlet.
Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 1. dubna, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu probíhá každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a Feedback Sessions.
V minulosti mohli vítězové reprezentovat Česko ve světové soutěži Young Lions a jet na červnový festival Cannes Lions na Azurovém pobřeží ve Francii. „Zafinancovat takovou odměnu je extrémně finančně náročné a bez partnerů, kteří přispějí potřebnou částkou, to nejde. Proto tahle odměna v posledních dvou letech nebyla k dispozici,“ uvádí pořadatelská firma Lionhearted Reného Ježe. Letos díky GroupM, která se stala hlavním partnerem kategorie Digital, se to povedlo a vítězové aspoň této kategorie dostanou delegátské pasy na festival a budou moci reprezentovat. Světová soutěž letos bude online a proběhne už před festivalem.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou

Souček jako ředitel ČT bude brát 289.000 Kč měsíčně, o 47.000 víc než Dvořák
