Young Lions: kategorii Print vyhrála dvojice Gburíková & Hurtlová z agentury Gen

Soutěž mladých kreativců do 31 let vyhlásila vítěze čtvrté z pěti svých letošních kategorií.

Alžběta Gburíková a Klára Hurtlová

Alžběta Gburíková a Klára Hurtlová

Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná další vítěze. Kategorii Print vyhrály Alžběta GburíkováKlára Hurtlová ze studentské agentury Gen. Podle poroty, které předsedal global chief creative officer agentury Oliver Rod Sobral, dvojice nejlíp vyřešila brief kampaně pro neziskovou organizaci Dobré víly dětem, z celkových 22 týmů v kategorii tak byla nejlepší. Druhé místo získal tým z agentury Good Game, třetí tým z VCCP. Čestné uznání poroty si navíc odnášejí soutěžní dvojice z Vysoké školy kreativní komunikace a z agentur Marketup a Better Marketing.

Young Lions 2022: výsledky kategorie Print

1. místo

Alžběta GburíkováKlára Hurtlová (Agentura Gen)

2. místo

Laura HavlováVáclav Kudělka (Good Game)

3. místo

Milica MajstorovićDaniela Domin Kaňková (VCCP)

Čestné uznání

Šimon ZlejšíSimona Seidlová (Vysoká škola kreativní komunikace)

Patrik SingerAnton Zelenko (Marketup)

Karolína Peřinová a Vendula Karlíčková (Better Marketing)

Porota kategorie Print

  • Rod Sobral, global chief creative officer, Oliver
  • Miky Karas, creative director, Cheil Czech & Slovak
  • Miloš Kočí, chief creative officer, VMLY&R
  • Troy Palmer, creative director, Isobar

Trojice vítězných prací

Vítězná práce

Vítězná práce: Alžběta Gburíková a Klára Hurtlová (Gen). Kliknutím zvětšíte

Stříbrná práce

Stříbrná práce: Laura Havlová a Václav Kudělka (Good Game). Kliknutím zvětšíte

Bronzová práce

Bronzová práce: Milica Majstorović a Daniela Domin Kaňková (VCCP). Kliknutím zvětšíte

Vítězové kategorie Digital jedou do Cannes

Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 24. června 1990 a později). Letos probíhá její 14. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek je letos 88, což vyrovnává loňský rekord. Největší zájem měli soutěžící o kategorie Digital a Print (shodně 22 přihlášek), následují kategorie Media (21), Marketers (12) a PR (11).

Účastníci tvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či programy CSR, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Celá soutěž probíhá v angličtině. Porota vybere vítěze a při Feedback Sessions porotci probírají, na základě čeho vybrali vítěze a jsou připraveni rozebrat každou práci s každým účastníkem se záměrem lépe kreativně i kriticky přemýšlet.

Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 1. dubna, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu probíhá každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a Feedback Sessions.

V minulosti mohli vítězové reprezentovat Česko ve světové soutěži Young Lions a jet na červnový festival Cannes Lions na Azurovém pobřeží ve Francii. „Zafinancovat takovou odměnu je extrémně finančně náročné a bez partnerů, kteří přispějí potřebnou částkou, to nejde. Proto tahle odměna v posledních dvou letech nebyla k dispozici,“ uvádí pořadatelská firma Lionhearted Reného Ježe. Letos díky GroupM, která se stala hlavním partnerem kategorie Digital, se to povedlo a vítězové aspoň této kategorie dostanou delegátské pasy na festival a budou moci reprezentovat. Světová soutěž letos bude online a proběhne už před festivalem.