
Alžběta Gburíková a Klára Hurtlová
Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná další vítěze. Kategorii Print vyhrály Alžběta Gburíková a Klára Hurtlová ze studentské agentury Gen. Podle poroty, které předsedal global chief creative officer agentury Oliver Rod Sobral, dvojice nejlíp vyřešila brief kampaně pro neziskovou organizaci Dobré víly dětem, z celkových 22 týmů v kategorii tak byla nejlepší. Druhé místo získal tým z agentury Good Game, třetí tým z VCCP. Čestné uznání poroty si navíc odnášejí soutěžní dvojice z Vysoké školy kreativní komunikace a z agentur Marketup a Better Marketing.
Young Lions 2022: výsledky kategorie Print
1. místo
Alžběta Gburíková a Klára Hurtlová (Agentura Gen)
2. místo
Laura Havlová a Václav Kudělka (Good Game)
3. místo
Milica Majstorović a Daniela Domin Kaňková (VCCP)
Čestné uznání
Šimon Zlejší a Simona Seidlová (Vysoká škola kreativní komunikace)
Patrik Singer a Anton Zelenko (Marketup)
Karolína Peřinová a Vendula Karlíčková (Better Marketing)
Porota kategorie Print
- Rod Sobral, global chief creative officer, Oliver
- Miky Karas, creative director, Cheil Czech & Slovak
- Miloš Kočí, chief creative officer, VMLY&R
- Troy Palmer, creative director, Isobar
Trojice vítězných prací
Vítězové kategorie Digital jedou do Cannes
Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 24. června 1990 a později). Letos probíhá její 14. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek je letos 88, což vyrovnává loňský rekord. Největší zájem měli soutěžící o kategorie Digital a Print (shodně 22 přihlášek), následují kategorie Media (21), Marketers (12) a PR (11).
Kategorii Digital vyhráli Mácha a Zikmund z McCannu, jedou do Cannes
Kategorii Media vyhrálo duo Červený & Růžičková ze Zaraguzy
Kategorii PR vyhrály Kalusová z Ogilvy a Kovandová z VMLY&R
Účastníci tvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či programy CSR, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Celá soutěž probíhá v angličtině. Porota vybere vítěze a při Feedback Sessions porotci probírají, na základě čeho vybrali vítěze a jsou připraveni rozebrat každou práci s každým účastníkem se záměrem lépe kreativně i kriticky přemýšlet.
Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 1. dubna, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu probíhá každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a Feedback Sessions.
V minulosti mohli vítězové reprezentovat Česko ve světové soutěži Young Lions a jet na červnový festival Cannes Lions na Azurovém pobřeží ve Francii. „Zafinancovat takovou odměnu je extrémně finančně náročné a bez partnerů, kteří přispějí potřebnou částkou, to nejde. Proto tahle odměna v posledních dvou letech nebyla k dispozici,“ uvádí pořadatelská firma Lionhearted Reného Ježe. Letos díky GroupM, která se stala hlavním partnerem kategorie Digital, se to povedlo a vítězové aspoň této kategorie dostanou delegátské pasy na festival a budou moci reprezentovat. Světová soutěž letos bude online a proběhne už před festivalem.

Apolena Rychlíková odchází z Alarmu

Generálním ředitelem ČT zvolen Jan Souček, Petr Dvořák po 12 letech končí

Parlamentní listy mění majitele, přebírají je Pavlíček a Španěl do firmy Naše média
