
Anna Kruchňová a Matěj Vincourek
Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná další vítěze. Kategorii Print vyhrála dvojice Anna Kruchňová a Matěj Vincourek z agentury Follow Bubble. Zvítězili ve čtvrté z pěti letošních kategorií, v níž soutěžilo celkem 20 dvoučlenných týmů. Podle poroty, které předsedal kreativní ředitel TV Nova Peter Karvinen, nejlépe vyřešili brief kampaně pro Hospic sv. Zdislavy, jak odbourat obavy a stereotypy spojené se smrtí a hospicovou péčí. Druhé místo získali Bára Šimoníková ze Zaraguzy a Václav Kudělka z Good Game, třetí obsadili Yousef Yagmour a Kateřina Kabelková z VMLY&R. Porota udělila i dvě čestná uznání, dvojicím z VCCP a VMLY&R.
Young Lions 2023: výsledky kategorie Print
1. místo
Matěj Vincourek a Anna Kruchňová (Follow Bubble)
2. místo
Bára Šimoníková (Zaraguza) a Václav Kudělka (Good Game)
3. místo
Yousef Yagmour a Kateřina Kabelková (VMLY&R)
Čestná uznání
- Jitka Nemejcova a Gabrijel Princic (VCCP)
- Petr Menhrat a Michaela Brůhová (VMLY&R)
Porota kategorie Print
- Peter Karvinen, creative director, TV Nova
- Mauro Fardin, creative lead, VMLY&R
- Marina Frederico, senior art director, Optimist Inc.
- Petr Vlasák, creative director, Czech Promotion
Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 23. června 1992 a později). Letos probíhá její 15. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek byl letos 86, o dvě méně než v předchozích dvou rekordních letech. Největší zájem měli soutěžící o kategorii Media (26 přihlášek), následovaly Digital (25), Print (20), Marketers (8) a PR (7).
Účastníci vytvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či CSR programy, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Porota má následně pět minut na své dotazy. Celá soutěž probíhá v angličtině. Po rozhodnutí poroty a vyhlášení výsledků probíhají Feedback Sessions, které jsou klíčovou částí profesního rozvoje soutěže. Porota zde rozebere práci daného týmu a zodpoví jeho dotazy, záměrem je pomoci lépe kreativně i kriticky přemýšlet.
Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 24. března, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu probíhá každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a feedback.
Soutěž vyvrcholí v úterý 3. dubna závěrečným setkáním Awards & Networking Night, kde se setkají soutěžící, porotci a klienti ze všech kategorií společně s předchozími vítězi soutěže a dalšími osobnostmi oboru. Akce je organizovaná ve spolupráci s jedním z generálních partnerů agenturní skupinou WPP. Briefing sessions i Awards & Networking Night se konají v WPP Campusu v Praze.
Pro všechny medailisty je na dny 26. a 27. května připravený rozvojový program Winners Camp, který jim umožňuje těžit z jejich zážitku a zkušenosti v Young Lions a dál rozvíjet jejich osobní a kreativní myšlení.

Vznikla agentura BF Company, založili ji bývalí manažeři Zootu

Livesport začne oficiálně měřit návštěvnost, reklamu bude prodávat Arbomedia

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
