Young Lions: Print vyhráli Anna Kruchňová a Matěj Vincourek z Bubble

Soutěž mladých kreativců do 31 let vyhlásila vítěze čtvrté z pěti svých letošních kategorií.

Anna Kruchňová a Matěj Vincourek

Anna Kruchňová a Matěj Vincourek

Letošní soutěž mladých kreativců Young Lions zná další vítěze. Kategorii Print vyhrála dvojice Anna KruchňováMatěj Vincourek z agentury Follow Bubble. Zvítězili ve čtvrté z pěti letošních kategorií, v níž soutěžilo celkem 20 dvoučlenných týmů. Podle poroty, které předsedal kreativní ředitel TV Nova Peter Karvinen, nejlépe vyřešili brief kampaně pro Hospic sv. Zdislavy, jak odbourat obavy a stereotypy spojené se smrtí a hospicovou péčí. Druhé místo získali Bára Šimoníková ze Zaraguzy a Václav Kudělka z Good Game, třetí obsadili Yousef YagmourKateřina Kabelková z VMLY&R. Porota udělila i dvě čestná uznání, dvojicím z VCCP a VMLY&R.

Práce vítězné dvojice

Práce vítězné dvojice

Práce stříbrné dvojice

Práce stříbrné dvojice

Práce bronzové dvojice

Práce bronzové dvojice

Young Lions 2023: výsledky kategorie Print

1. místo

Matěj Vincourek a Anna Kruchňová (Follow Bubble)

2. místo

Bára Šimoníková (Zaraguza) a Václav Kudělka (Good Game)

3. místo

Yousef YagmourKateřina Kabelková (VMLY&R)

Čestná uznání

  • Jitka NemejcovaGabrijel Princic (VCCP)
  • Petr MenhratMichaela Brůhová (VMLY&R)

Porota kategorie Print

  • Peter Karvinen, creative director, TV Nova
  • Mauro Fardin, creative lead, VMLY&R
  • Marina Frederico, senior art director, Optimist Inc.
  • Petr Vlasák, creative director, Czech Promotion

Soutěž Young Lions je určena mladým profesionálům do 31 let (soutěžící musejí být narozeni 23. června 1992 a později). Letos probíhá její 15. ročník, tradičně v pěti kategoriích Digital, Marketers, Media, PR a Print. Celkový počet přihlášek byl letos 86, o dvě méně než v předchozích dvou rekordních letech. Největší zájem měli soutěžící o kategorii Media (26 přihlášek), následovaly Digital (25), Print (20), Marketers (8) a PR (7).

Účastníci vytvoří dvoučlenné týmy, které dostanou zadání vytvořit návrh kampaně, obvykle zaměřené na charity, neziskové organizace nebo obecně prospěšné myšlenky či CSR programy, a mají 24 hodin na jeho zpracování a odevzdání. Jejich úkolem je přijít s originálním (kreativním) řešením a následně ho v pěti minutách prezentovat odborné porotě. Porota má následně pět minut na své dotazy. Celá soutěž probíhá v angličtině. Po rozhodnutí poroty a vyhlášení výsledků probíhají Feedback Sessions, které jsou klíčovou částí profesního rozvoje soutěže. Porota zde rozebere práci daného týmu a zodpoví jeho dotazy, záměrem je pomoci lépe kreativně i kriticky přemýšlet.

Všechny kategorie se letos briefovaly postupně v jednom dni, a to v pátek 24. března, návrhy se odevzdávaly v sobotu. V tomto týdnu probíhá každý den jedna kategorie – prezentace, vyhlášení výsledků a feedback.

Soutěž vyvrcholí v úterý 3. dubna závěrečným setkáním Awards & Networking Night, kde se setkají soutěžící, porotci a klienti ze všech kategorií společně s předchozími vítězi soutěže a dalšími osobnostmi oboru. Akce je organizovaná ve spolupráci s jedním z generálních partnerů agenturní skupinou WPP. Briefing sessions i Awards & Networking Night se konají v WPP Campusu v Praze.

Pro všechny medailisty je na dny 26. a 27. května připravený rozvojový program Winners Camp, který jim umožňuje těžit z jejich zážitku a zkušenosti v Young Lions a dál rozvíjet jejich osobní a kreativní myšlení.