Soutěž pro mladé tvůrce reklamy Young Lions přináší letos přináší několik novinek. Poprvé se bude soutěžit v pěti kategoriích – byla přidána kategorie PR a poprvé proběhne i kategorie Marketers, v minulosti už plánovaná, ale nakonec neuskutečněná. Kategorie PR vzniká péčí Alžběty Fridrichové z agentury Adison, která je také jejím partnerem. Kategorie Cyber se nově zve Digital. Změny budou i v kategoriích Print a Media.
Kategorie Young Lions 2018
Digital
Kategorie Cyber transformuje na Digital a tím se otevírá mnohem širšímu počtu účastníků. Místo návrhu kreativní kampaně v sociálních sítích se odevzdává návrh kreativní kampaně využívají digitální prostředí.
K vytvořenému inzerátu se nově píše i vysvětlení popisující kontext, insight a strategii.
Media
K navrhované inovativní komunikační strategii, vyjádřené v prezentaci na 10 slidů v PowerPointu, přibývá psané vysvětlení na maximálně 450 slov popisující kreativní myšlenku/insight, strategii a exekuci. Soutěžící následně mají pět minut na prezentaci před porotou a pět minut na dotazy poroty.
Marketers
Účastníci mají za úkol použít svou značku/firmu a navrhnout nový produkt nebo službu, který řeší výzvu briefované organizace. Na tomto základě zpracují prezentaci na deset slidů a jednostránkový brief na kampaň pro tento produkt nebo službu. Pak jdou také na pět minut před porotu.
PR
Soutěžící mají za úkol navrhnout PR kampaň a odevzdat prezentaci na deset slidů a psané vysvětlení v rozsahu maximálně 450 slov popisující kreativní myšlenku, strategii a exekuci. Následně také prezentují před porotou.
Dál - všechny kategorie se budou briefovat během jednoho dne, v pátek 13. dubna. Návrhy se následně budou odevzdávat v sobotu. V navazujícím týdnu bude každý den věnovaný jedné kategorii – prezentacím, zasedání poroty a vyhlášení vítězů. Tato změna vychází vstříc zejména potřebám menších agentur a účastníků, pro které je složité uvolnit se na víc pracovních dní z práce. Soutěžícím by měla poskytnout větší klid na samotnou soutěž.
Zůstává, že týmy ve všech kategoriích budou dvoučlenné a že na vypracování soutěžní kampaně mají 24 hodin od zadání. Porotci jim pak vysvětlí svůj výběr na takzvaných feedback sessions. „Tak pomáháme mladým tvůrcům lépe přemýšlet - jak kreativně, tak kriticky. Chceme, aby vznikal dialog mezi porotci a účastníky a vedl všechny k tomu, vytvářet komunikační řešení, jež fungují lépe,“ říká René Jež, který ve své firmě Lionhearted soutěž Young Lions pořádá.
Soutěžící musí být narozeni 22. června 1987 a později. Hlásit se mohou přes web, uzávěrka přihlášek je ve čtvrtek 29. března. České kolo soutěže proběhne 13. až 20. dubna, celá akce se koná v Impact Hubu v Praze. Tréninkový kemp pro oceněné Winners Camp pak bude od 25. do 27. května, rozšiřuje se tak na tři dny. Vítězové budou reprezentovat Česko ve světovém finále v Cannes, které se koná jako součást nejvýznamnějšího festivalu kreativity Cannes Lions. Letošní ročník proběhne od 18. do 22. června.

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
