Dvaatřicet dvoučlenných týmů do 30 let se v rámci letošního ročníku soutěže mladých kreativců Young Lions uchází o postup v kategorii Cyber. Za úkol mají připravit online kampaň, která posílí známost informačně-vzdělávací sekce Rozvojovka.cz obecně-prospěšné společnosti Člověk v tísni. Soutěžící převzali zadání dnes v pražském Divadle Metro.
Úkolem kampaně je také demaskovat nejčastější mýty o pomoci rozvojovým zemím, které hodně lidí odrazují od toho, aby na tuto činnost přispívali: například to, že peníze z příspěvků určené na pomoc se ztrácejí v korupčním systému. Plánovaný mediální rozpočet činí 50.000 Kč, mělo by jít o měsíční kampaň zacílenou spíš na větší města a naplánovanou mimo vánoční čas. Týmy mají na zpracování zadání 24 hodin. Vítěz by měl být vyhlášen zítra v podvečer. Nejvíc týmů vyslala do této kategorie mediální agentura Mindshare, za kterou soutěží tři dvojice, po dvou týmech mají v Cyber agentury Dark Side, Leo Burnett, Newcast, Nydrle, TL5 Digital a Triad Advertising. Štěstí dále zkoušejí i mladí kreativci z agentur Adison, Comtech, Mark BBDO, McCann, MEC Czech, Neocont, Ogilvy, OgilvyOne, OMD, Outbreak, Socialbakers, Starcom, Symbio, VCCP, Wunderman, z reklamní školy Michael a ze společnosti Liftago.
Soutěž Young Lions pořádá od letošního roku nová firma Lionhearted, kterou založil René Jež, jenž byl hlavním organizátorem tohoto klání už při svém zaměstnání v mediálně-auditorské firmě Flemedia. Také v samotné soutěži je několik novinek. Věkový limit pro účastníky se mění z 28 na 30 let. Je víc kategorií – dosud byly tři (Print, Online, Media), letos přibude čtvrtá, nazývá se Marketers a je určená pro zadavatele. Dál: vítězné týmy v každé z kategorií získají delegátský pas a ubytování na celý festival Cannes Lions, dříve to bylo pouze na čtyři dny. Mediální podporu akci tradičně zajišťuje Médiář.