Rezervujte si datum: na úterý 22. ledna 2019 chystáme další Digiveletrh. Bude to už pátá výroční přehlídka novinek digitálních agentur. Ty zapsané v našem katalogu budou mít účast výhodnější.

YouTube mění strategii, vlastní pořady dá zdarma

  • ČTK
  • 28. 11. 2018 00:00

Americký web pro sdílení videí YouTube hodlá v budoucnosti zpřístupnit veškeré vlastní programy všem uživatelům zdarma, ale s reklamou. Firma chce tak přilákat větší publikum ke sledování zábavních pořadů a filmů, které jsou doposud určené pouze předplatitelům. Změna by měla začít platit od roku 2020, uvedl management YouTube v noci na středu.

Předplatné přes službu YouTube Premium tak už nově nebude jedinou možností, jak sledovat většinu původních programů firmy a nějaký přístup k nim budou mít všichni uživatelé. Ti, kteří využijí předplatné, dostanou přístup k veškerým videím, tedy původním i od jiných uživatelů, bez reklamy.

Placená služba YouTube Premium byla spuštěná před třemi lety a je k dispozici ve 29 zemích; Česko mezi ně nepatří. V USA stojí 12 dolarů (280 Kč) měsíčně. Firma podle agentury Reuters nezveřejnila, kolik má předplatitelů.

Uvedla nicméně, že změna rozhodnutí zpřístupnit vše zdarma má uspokojit rostoucí zájem uživatelů ze zahraničí o původní programy, ale také požadavky inzerentů spojit reklamu s určitým obsahem. Firma tímto krokem také získá větší flexibilitu při propagaci svých programů.

Podle informovaného zdroje je možné, že některé programy nebo obsah budou v budoucnu určené výhradně předplatitelům, pouze však na určitou krátkou dobu.

Desítky doposud uvedených pořadů a filmů na YouTube Premium, jako první řada oblíbené akční komedie Cobra Kai, zůstanou nadále dostupné jen za poplatek, dodala společnost.