Nejnavštěvovanější světový videoweb YouTube amerického gigantu Google bude i pro Česko a Slovensko udělovat ocenění za nejlepší reklamní kampaně. Výroční trofeje nazvané YouTube Works se budou dávat za kampaně, které nejlíp fungují. „Nebudeme sledovat jen to, kolik mají zhlédnutí, ale jestli také doručují klientům to, co chtějí,“ přiblížila Marie Krátká z českého Googlu na dalším setkání tuzemských digitálních agentur, které proběhlo v pátek v pražském Café Kampus.
Právě sekce digitálních agentur při české Asociaci komunikačních agentur (AKA) je partnerem soutěže, stejně jako slovenská Asociácia digitálnych marketingových agentur. Po USA, Velké Británii, Francii a Skandinávii je Česko se Slovenskem pátým regionem, kde YouTube své ceny uvádí. Soutěž odstartovala 21. října, přihlášky přijímá do 10. ledna, vítěze vyhlásí 11. února 2020. Z prací v sedmi kategoriích se bude vybírat Grand Prix.
Soutěžní kategorie YouTube Works
- Nejlepší mediální strategie
- Nejlepší spolupráce mezi médii a kreativní agenturou
- Nejlepší využití dat o publiku
- Nejlepší integrace YouTube
- Nejlepší kulturní dopad pomocí YouTube
- Nejlepší využití YouTube pro výkonnostní marketing
- Nejlepší dlouhodobé používání YouTube
- Grand Prix
Podívejte se na web soutěže YouTube Works
Přihlášené práce bude posuzovat porota. V ní zasednou Michal Pastier (Zaraguza), Tomáš Varga (Publicis), Lenka Auerová (Adexpres), Kamil Charvát (Saatchi & Saatchi), Dorota Kajfoszová (O2), Eva Štípková (Sazka), Lucia Tarbajovská (Kofola), Pavel Flégl (Isobar), Peter Michalka (Respect APP), Emil Vojtko (Vidadu), Peter Kováč (This Is Locco) a Petr Laštovka (Comtech), který zároveň předsedá sekci digitálních agentur AKA.