Obsah je král a jak dodává Jan Řezáč, královnou je kontext. A videa jsou to, co obsahu dává šmrnc, co ze suchopárného královského páru udělá pár charismatický a sexy.
Videa sledujeme všichni, a hojně. Na YouTube si přehrajeme více než 3 miliardy klipů denně, 70 % z nich přitom nepochází z USA. A pochopitelně videa na internetu nejsou jen YouTube, máme tu služby Vimeo nebo sociální síť Facebook, kde jich podle studie ComScore v USA přibývá rychleji, než klipů na YouTube.
Nezanedbatelná část videí na internetu jsou ta s pornografickou tématikou: 12 % celkového obsahu internetu tvoří pornografické weby a denní podíl vyhledávacích dotazů na pornografii činí celých 25 %.
Jasně vidíme, že videa hýbou světem internetu a často se video z YouTube ve výsledcích hledání umísťuje lépe než běžné internetové stránky. Publikování videa patří také do dnes již běžných metod linbuildingu a linkbaitingu.
Spuštění YouTube Analytics
Google Analytics jsou nejrozšířenější nástroj pro měření návštěvnosti na webu. Od tohoto týdne jsou k dispozici obdobné statistiky pro videa na YouTube, a to na adrese www.youtube.com/analytics pod názvem YouTube Analytics.

Zobrazení metrik v YouTube Analytics
Můžete z nich jednoduše zjistit počty přehrání, kolika lidem se vaše videa líbila nebo kolik mají komentářů. Díky dalším funkcím zjistíte též demografické rozložení, pohlaví uživatelů, způsob nalezení videa i jeho přehrání.

Zobrazení demografických statistik v YouTube Analytics
Každá z těchto metrik má i detailní informační stránku a všechny zmíněné informace můžeme vidět jak pro jednotlivá videa, tak i pro celý profil a jde tak měřit „úspěšnost“ kanálu na YouTube.
Redesign YouTube
Zdá se, že Google měl tento týden plodnou náladu, protože naskočil i redesign YouTube, který je tmavší, třísloupcový a více „sociální“.

Nový vzhled YouTube
Redesign má své odpůrce i zastánce, jak už to tak bývá. Někomu to přijde příliš tmavé, někomu překombinované – obzvlášt šedivý navigační sloupec vpravo -, někomu příjemně zjednodušené, někomu jako video blog.
Každopádně Google šel v redesignu opět o krok dál k více sociálnímu YouTube a dalšímu propojení se sociálními sítěmi. Můžete si například zobrazit všechna vaše videa z Google+ nebo Facebooku a je tedy jasné, kam Google všemi svými aktivitami směřuje: k maximalizaci získání uživatelských dat a „socializaci“ svých služeb.
Hledání videí od Seznamu
Český Seznam spustil - zatím v testovací beta verzi - hledání mezi videi, a to i mezi zahraničními.

Hledání videa na Seznamu
Tím myslím trochu vlezl do zelí Googlu, protože zatím se zaměřoval zejména na hledání v českém obsahu, zatímco Google byl ten, kdo poskytoval celosvětový obsah. Seznam se pro tyto účely spojil s dalším velkým konkurentem Googlu, ruským Yandexem, který poskytuje technologii hledání ve videích.
Hledání je zatím příjemně čisté, máte informaci o nejhledanějších videích, můžete si skrýt „hambatá“ videa a můžete hledání filtrovat dle délky videa.
Ukazuje se tedy, že oblast internetových videí se hojně rozvíjí a čeká nás ještě hodně novinek - ať už od technologického lídra Google, nebo od slibně se v tomto směru rozvíjejícího českého Seznamu.

Proč někteří veřejnoprávním médiím nevěří a asi nikdy věřit nebudou

Přichází Prima+, TV Prima masivně investuje do nových seriálů pro streaming

Reklamní tvůrci vyloučili Marka Prchala z klubu ADC, argumentují etikou a morálkou
