Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

YouTube začne dávat reklamy do všech videí

Kdo bude chtít podíl na příjmech z reklamy, musí vstoupit do partnerského programu.

  • ČTK
  • 19. 11. 2020 12:25

Americký server pro sdílení videa YouTube začne postupně vkládat reklamy do všech videí. O dodatečné příjmy se pak s autory příspěvků bude dělit jen za určitých podmínek. YouTube to uvedl v aktualizovaných podmínkách používání služby, které zatím platí jen pro USA. Součástí změn jen také rozhodnutí serveru vybírat srážkovou daň. Na uživatele z jiných zemí se budou nové podmínky vztahovat zhruba od poloviny příštího roku. YouTube do té doby upřesní, jakou srážkovou daň bude vůči uživatelům ze zemí mimo Spojené státy uplatňovat.

YouTube tak začne reklamu vkládat i do videí, která nepocházejí od zdrojů zařazených do jeho programu YouTube Partner Program (YPP). Právě ten upravuje, jak se YouTube dělí o příjmy z reklamy s autory videopříspěvků. Znamená to, že i když se autor příspěvku rozhodne do svého videa reklamu nevložit, YouTube to pravděpodobně udělá za něj a z reklamy bude profitovat sám. Autor, který bude chtít podíl na těchto dodatečných příjmech z reklamy, bude muset být součástí partnerského programu.

„Ode dneška začneme postupně přidávat reklamu do omezeného počtu videí od zdrojů, které nejsou součástí YPP. To znamená, že jako tvůrce, který není v YPP, můžete u některých svých videí spatřit reklamy. A protože nejste v YPP, nedostanete podíl na příjmech z těchto reklam. Budete ale mít i nadále možnost do YPP se přihlásit, jako kdykoliv jindy po splnění požadavků na členství,“ oznámil YouTube v příspěvku s datem 18. listopadu.

Součástí aktualizovaných podmínek používání služby je i rozhodnutí, že na všechny platby od YouTube se bude nahlížet jako na autorské honoráře. Americký internetový gigant Google, který je vlastníkem serveru YouTube, bude na vyplacené honoráře uplatňovat srážkovou daň podle zákona. Američané se této dani mohou zpravidla vyhnout tím, že vyplní požadované formuláře pro amerického správce daň.

Služba pro vkládání a sledování videí YouTube vznikla v roce 2005, o rok později ji za 1,65 miliardy dolarů (zhruba 37 miliard Kč) koupil Google. Loni měla služba YouTube tržby kolem 15 miliard dolarů (přes 334 miliard Kč) a na celkových tržbách Googlu se podílela zhruba 10 %.