Od 18. do 25. června se v Cannes uskuteční další ročník mezinárodního festivalu reklamy Cannes Lions 2016. Videoserver YouTube dnes zveřejnil speciální edici Cannes YouTube Ads Leaderboard, která představuje nejoblíbenější reklamní videa natočená za poslední rok. Reklamní videa uveřejněná na seznamu Leaderboard sledovali diváci po dobu delší než šest milionů hodin, přičemž počet zhlédnutí dosáhl 403 milionů. Které reklamy tedy patří na internetu mezi globálně nejúspěšnější?
Deset nejoblíbenějších reklam podle YouTube
V níže uvedeném žebříčku je uvedeno deset reklam, které zaznamenaly na YouTube největší ohlas od loňského pořádání festivalu v Cannes. To jim dává slušné šance na zisk některého z letošních canneských lvů. Žebříček tak může sloužit jako další podklad pro případné tipování, kdo letos v Cannes nejvíc uspěje. Srovnat jej lze například s globálním předvýběrem agenturní sítě Leo Burnett, která pořádá každoroční tipovací soutěž Cannes Predictions.
Clash of Clans: Ride of the Hog Riders (Official TV Commercial)
Brand: Supercell Clash of Clans
Kreativní agentura: Barton F. Graf
Mediální agentura: In-House
Skittles TV Commercial: Bleachers
Kreativní agentura: DDB Chicago
Mediální agentura: Starcom
Adidas: Create Your Own Game feat. Messi, Bale, James, Özil, Müller, Rubio
Kreativní agentura: 72andSunny
Mediální agentura: Carat Global
Samsung Galaxy S7 and S7 edge: Official Introduction
Kreativní agentura: In-House
Mediální agentura: Starcom
Always #LikeAGirl - Unstoppable
Kreativní agentura: Leo Burnett
Mediální agentura: Starcom Mediavest Group
Duracell Star Wars Commercial: Battle for Christmas Morning
Kreativní agentura: Anomaly
Mediální agentura: Starcom Mediavest Group
vivo Smart Phone - Minions (TVC)
Mtn Dew Kickstart: Puppymonkeybaby | Super Bowl Spot
Kreativní agentura: BBDO
Mediální agentura: OMD
The Chase – Hyundai Super Bowl Commercial | The 2017 Hyundai Elantra
Kreativní agentura: Innocean USA
Mediální agentura: Canvas Worldwide
#Pokemon20: Pokémon Super Bowl Commercial
Kreativní agentura: Omelet
Mediální agentura: Mediacom
Co je v kursu? Sebedůvěra, film a Super Bowl
Polovina výherců Leaderboard zopakovala svůj loňský úspěch – digitálními lídry zůstávají Hyundai, Always, Samsung, Clash of Clans a Adidas. Naopak mezi nováčky patří v žebříčku značky Skittles, Duracell, vivo a Pokémon.
Oceněné reklamy naznačují podle zástupců YouTube několik trendů: Za prvé přetrvávající popularitu reklam zaměřených na posílení sebedůvěry, mezi nimiž udávají tón značky Always a Adidas. Už druhé video pro značku Always ze série #LikeAGirl vyzývá dívky, aby se nenechaly svazovat předsudky ostatních. Adidas zase ukazuje cestu sportovců, kteří překračují při sportu své limity.
Dva spoty jsou zase spojeny s populárními filmy – video značky Duracell Bitva o vánoční ráno odkazuje na Hvězdné války a reklama značky Vivo na její chytré mobilní telefony sází na oblíbené Mimoně.
Žebříček také svědčí o pokračujícím zájmu o spoty vysílané v rámci finále amerického fotbalu Super Bowl. Konkrétně je reprezentují videa od značek Hyundai, Mountain Dew a Pokemon. Jejich postupné zveřejňování na YouTube pomáhá značkám vyvolat napětí před, během a po finále této vrcholné severoamerické sportovní i reklamní události.