Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Youtubeři se ukážou naživo na festivalu Utubering

Červnovou akci pod širým nebem v pražských Letňanech pořádají majitel studia Sherwood Media a agentura Get Boost. Šéfkou akce je Andrea Hurychová, která přišla z Googlu.

Tomáš Gavlas a Andrea Hurychová, organizátoři festivalu Utubering

Tomáš Gavlas a Andrea Hurychová, organizátoři festivalu Utubering

Až na třicetitisícovou návštěvu se připravují organizátoři akce Utubering, nového open-air festivalu, který chce spojit populární tvůrce internetových videí a jejich fanoušky. Detaily setkání, které se uskuteční 27. června v pražských Letňanech, zveřejnili orgnizátoři dnes večer, už předtím ale nasbírali 40.000 kontaktů na ty, kteří si vyžádali pozvánku, a to prostřednictvím formuláře, jenž propagovali výhradně sami youtubeři. Těm všem teď nabídnou lístky za 399 Kč. Veřejný předprodej začne 15. dubna. Předpokládá se, že přijdou hlavně náctiletí, proto narozdíl od akcí pro dospělé návštěvníky bude na Utubering vstup rodičů (respektive lidí nad 120 centimetrů) zdarma a připraven je dokonce rodičovský koutek.

Akci organizuje akciová společnost Utubering, kterou společně zakládají majitel studia Sherwood Media Michal Šamánek a agentura Get Boost Media Tomáše Gavlase a Davida Růžičky, která zprostředkovává reklamu značek v produkci mladých tvůrců. Ti stáli třeba za organizací pražských Majálesů. Médiáři to dnes při představení akce v hotelu Fusion v centru Prahy řekl Gavlas. Šamánek v nové společnosti bude držet 70 %, Gavlas s Růžičkou 30 %. „Máme ambice jít do světa a licencovat to,“ podotkl Tomáš Gavlas. 

Klíčovou osobou akce je Andrea Hurychová jako ředitelka festivalu, která dosud pracovala v marketingovém oddělení českého Googlu. Tam měla na starosti hlavně právě sítě YouTube a Google+ a také eventy. „Utubering není jenom podpisová akce,“ říká, „představuje festival, který reflektuje zájmy dnešní mladé generace, která vyrostla na internetu. Právě proto jsou hlavními hvězdami festivalu i youtubeři, kteří se stávají novými celebritami této doby. Jejich průměrný věk je kolem 20 let a někteří se video tvorbou živí i profesionálně.“ Cílem je podle Hurychové youtubery představit i rodičům, kteří tak budou moct lépe poznat svět svých dětí.

Jonáš Čumrik a Gabriela Heclová alias Johny Machette a Gabrielle Hecl na dnešním představení akce v hotelu Fusion

Jonáš Čumrik a Gabriela Heclová alias Johny Machette a Gabrielle Hecl na dnešním představení akce v pražském hotelu Fusion

Festival se odehraje na půdorysu obřího prstence, ringu, rozděleného na čtyři hlavní témata: gaming, beauty & fashion, entertainment a music.

Dort ve tvaru pódia Utuberingu

Dort ve tvaru pódia Utuberingu

„S učinkujícími připravujeme program na míru, každý má k dispozici svou vlastní zónu, ve které představí svým fanoušků svůj svět tak, jak ho má rád,” podotkl Michal Šamánek, autor myšlenky a hlavní dramaturg akce. Srdcem festivalu bude centrální pódium, na němž v průběhu dne vystoupí populární české a slovenské kapely a nakonec proběhne cen Utubering Awards, včetně ceny mediálního partnera, hudební televize Óčko.

Kdo vystoupí na Utuberingu

Gaming

GoGo (Daniel Štrauch), Jirka Král, Pedro, House, Herdyn, Flygun

Beauty & Fashion

Teri Blitzen (Tereza Hodanová), GetTheLouk, Shopaholic Nicol, Gabrielle Hecl, Makyna016, PetraLovelyHair a Stylewithme.

Entertainment

MadBros, Stejk, Ati Show, Johnny Valda, Exploited, Matúš, Vadak, Jmenuju se Martin, Martin Rota

Hudební sekce

Mandrage, Majk Spirit, Slza, Paulie Garand, Voxel, Atmo music, Lipo, Light & Love, Johny Machette

Na letňanském výstavišti se letos chystá opět i 4fans, podobné setkání tvůrců z YouTube s fanoušky. Proběhne 10. a 11. října a půjde o třetí ročník akce.