Z Cannes Lions do Česka putují dva bronzy: pro DDB a pro McCann s Hero & Outlaw

Pražská DDB měla dva shortlisty, McCann celkem pět. Obě agentury proměnily po jednom.

Bronzový lev z Cannes

Bronzový lev z Cannes

Na jubilejním 70. ročníku světového festivalu kreativity Cannes Lions se trofejí dočkaly mezi mnohými jinými také dvě práce agentur z Česka. Obě získaly bronzového lva.

V kategorii Entertainment Lions for Gaming (podkategorii Social Behaviour & Cultural Insight) uspěly agentury DDB a její odnož DDB FTW za kampaň Fofrtaška pro maloobchodní řetězec Kaufland. Kampaň byla také na shortlistu téže kategorie v podkategorii Community management / social engagement. Na práci se podílely i agentury Fuse a OMD, všechny čtyři spadají pod síť Omnicom Media Group. Uvedením Fofrtašky, čili nákupní tašky pro gamery inspirované seniory, oznámil Kaufland druhý rok svého angažmá v esportu, v podobě partnerství se Sinners Esports. O design a výrobu tašky se postaralo holešovické studio Braasi Industry.

Agentury McCann Prague, Hero & Outlaw a Mediabrands zase v kategorii Media, podkategorii Corporate Purpose & Social Responsibility bodovaly s kampaní Národní den bez spěchu, pokračováním loni oceněné kampaně 13 minut, pro Českou asociaci pojišťoven. Tatáž kampaň se rovněž dostala na shortlisty v kategoriích Brand experience & activation (podkategorie Live Brand Experience or Activation), Entertainment (podkategorie Social behaviour & cultural insight) a Media (podkategorie Use of events & stunts). McCann měl ještě na shortlistu kategorie Health & Wellness (podkategorie Insurance) kampaň Systemshop.cz, pro Všeobecnou zdravotní pojišťovnu.

Iniciativa, která staví na výrazném zapojení veřejnosti, upozorňuje na rizika spojená s nepřiměřenou rychlostí za volantem. Hlavní myšlenka kampaně poukazuje na skutečnost, že spěch při řízení je nejčastějším důvodem k překročení rychlosti na silnicích a zároveň příčinou 40 % dopravních nehod končících smrtí. Principem Národního dne bez spěchu je dát řidičům pár minut času navíc, aby zbytečně neriskovali a nespěchali na silnicích. Byl proto vyhlášen den, kdy se plánovaně až o 13 minut zpozdily oficiální začátky sportovních, kulturních nebo vzdělávacích akcí. 

Loňští bronzoví Young Lions letos na shortlistu

Letošní festival tradičně hostil také mezinárodní klání Young Lions, tedy globální soutěž vítězů národních kol tohoto programu pro mladé marketéry. Z Česka se soutěže v Cannes účastnily celkem tři dvojice, a to tuzemští vítězové kategorií Digital (Jana BrišováIman Delić z DDB), Media (David ČervenýJudita Ružičková ze Zaraguzy) a PR (Lucía VítováJakub Wija z Ogilvy). Červený s Ružičkovou, kteří loni v Cannes získali v Young Lions bronz, letos zaznamenali úspěch v podobě shortlistu v kategorii Media. Brief se týkal dlouhodobého komunikačního zastřešení boje proti klimatické krizi.

David Červený a Judita Ružičková letos v Cannes

David Červený a Judita Ružičková letos v Cannes

Sdílejte