Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Z České televize odchází ředitel marketingu a obchodu Jan Svoboda

Ředitel marketingu a obchodu Jan Svoboda odchází z České televize. S generálním ředitelem Petrem Dvořákem se dohodli na ukončení spolupráce k 30. září, oznámila dnes veřejnoprávní instituce. Svoboda ve funkci vydržel deset měsíců. Tvrdí, že odchází za „zajímavou pracovní nabídkou“.

Jan Svoboda

Loni na podzim při volbě generálního ředitele: Jan Svoboda, 32 let, bývalý marketingový ředitel Primy a pražského dopravního podniku. Zásadní věta jeho kandidátského projevu: obchodním výsledkem musí být dopad do kvality.

„Ke klíčovým projektům, na nichž se Jan Svoboda během svého působení v ČT podílel, patří realizace vize generálního ředitele v oblasti vlastní prezentace a korporátní grafiky, kterou Petr Dvořák avizoval ve svém kandidátském projektu,“ uvedla mluvčí ČT Michaela Fričová. Končící ředitel marketingu a obchodu vystoupil za veřejnoprávní instituci na oficiálních tiskových konferencích v podstatě jedinkrát, v dubnu, když Česká televize představovala nové logo.

Svoboda nejprve kandidoval v loňské volbě generálního ředitele proti Dvořákovi, ten ho pak navzdory předchozím proklamacím vzal do svého týmu. Jan Svoboda v minulosti působil jako marketingový ředitel Primy a později pražského dopravního podniku, obojí v období, kdy televizi, respektive podnik vedl Martin Dvořák.

Do ČT Svoboda nastoupil v prosinci 2011 a je druhým manažerem, který nedlouho po svém příchodu do televize tým nového generálního ředitele Dvořáka „po dohodě“ opouští. První byla Jana Kasalová, která pouhých sedm měsíců dělala šéfku vývoje pořadů. Odešla „z rodinných a osobních důvodů“ ke konci června, dřív než stihly v ČT začít standardně fungovat všechny nově zakládané producentské skupiny, na což měla dohlížet.