Dvanáct let vedl českou pobočku časopisového vydavatelství Bauer Media, než se s ním Němci tento týden rozloučili. Nyní Jaromír Skopalík vystupuje jako nezávislý konzultant. Tak se představil při dnešní diskusi pořádané Unií vydavatelů v prostoru Hub na pražském Smíchově. A přidal několik ostrých prohlášení k situaci na trhu.
„Konfrontace mezi mediatypy se vyostřuje, je obrovská, protože v českém rybníčku se všichni pereme o pár inzerentů,“ shrnul dnešní debatu, která se točila okolo toho, který mediatyp - televize, tisk, online či rádio - bude v budoucnu dominantní a který je v čem pro konzumenty a inzerenty výhodnější.
Mizení hranic mezi jednotlivými mediatypy považuje Skopalík za pragmatické rozhodnutí: „Mediálními domy se všichni stáváme, abychom si ukrojili z peněz, které přestaly být jasně vymezené pro jednotlivé mediatypy, urvali co nejvíc.“ K internetu má přes příznivá čísla růstu výhradu, že monitorované hrubé inzertní příjmy zdaleka neříkají přesně, kolik pak připluje médiím v čistých tržbách - oproti ceníkovým cenám to bývají často zlomky. Nevěří také, že by lidi byli ochotni na webu platit za obsah.
„Vítězem bude ten, kdo přesvědčí, že jeho mediatyp je schopen absorbovat co nejvíc prachů,“ shrnul.