Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Z festivalů se nejvíc vybaví Staropramen, Gambrinus a Kofola

Z letních festivalů jsou mezi lidmi nejoblíbenější Hrady CZ, Colours of Ostrava a filmové Vary, zjistil výzkum Nielsen Admosphere v rámci Českého národního panelu.

Cirk Kofola na festivalu

Cirk Kofola na jednom z letních festivalů

Léto je období open air festivalů, které dávají značkám příležitost oslovit lidi v místě, kde tráví volný čas. Některý z letních festivalů navštívilo nebo plánuje ještě navštívit 45 % internetové populace. Necelá třetina respondentů si pak vybavuje nějakou značku nebo firmu spojenou s letními festivaly. 

Ukázal to pro Médiář exkluzivně připravený výzkum agentury Nielsen Admosphere v rámci projektu Český národní panel. V něm jsme zjišťovali, které letní festivaly jsou mezi lidmi nejoblíbenější, jaké komerční značky si s nimi spojují a jak toto spojení hodnotí.

Nielsen Admosphere / Český národní panel

Konkrétní značky si s festivaly spojují zejména mladí lidé do 24 let (53 %) a vysokoškolsky vzdělaní (47 %). O něco víc ženy (34 %) než muži (27 %). Dominují značky nápojů, především piv, limonád a energetických drinků. Mimo tento segment se do popředí dostaly ještě Česká spořitelna, T-Mobile, ČEZ, Evropa 2 a Agrofert. Nejvíce jsou ke značkám vnímaví lidé z Karlovarského kraje (51 %), Plzeňského kraje (38 %) a Prahy (36 %).

Jaké značky nebo firmy komerčně spjaté s letními festivaly si vybavujete?

Odpovídali ti, kteří si vybavují nějaké značky nebo firmy.

  1. Staropramen 23 %
  2. Gambrinus 17 %
  3. Kofola 12 %
  4. Radegast 9 %
  5. Redbull 8 %
  6. Česká spořitelna 8 %
  7. Mattoni 7 %
  8. Budvar 6 %
  9. T-Mobile 6 %
  10. ČEZ 4 %
  11. Coca-Cola 3 %
  12. Evropa 2 3 %
  13. Rudolf Jelínek 3 %
  14. Krušovice 3 %
  15. Zubr 3 %
  16. Agrofert 3 %
  • jiné 57 %
  • nevím 1 %

Sponzoring na festivalech lidem nevadí

Ti, kteří si nějaké značky nebo firmy komerčně spojené s festivaly vybavují, nejčastěji na toto spojení nemají vyhraněný názor (72 %), 42 % dotázaných se takové komerční spojení líbí, pouze 4 % respondentů vadí.

Jak vnímáte komerční spojení značek s festivaly?

Odpovídali ti, kteří si vybavují nějaké značky nebo firmy.

  • Líbí se mi 42 %
  • Vadí mi 4 %
  • Je mi to jedno 72 %

Festivaly nejvíc lákají mladé lidi a ženy

Letní festivaly navštěvují nejvíce lidé do 24 let (60 %), nejméně pak lidé nad 55 let (28 %). Častěji na letní festivaly zavítají ženy (51 %) než muži (39 %), dále pak lidé se středoškolským (51 %) a vysokoškolským vzděláním (53 %). Podle místa bydliště pak na open air festivaly jezdí nejčastěji lidé z Karlovarského kraje (80 %), Jihočeského kraje (63 %) Prahy (57 %) a Plzeňského kraje (53 %) .

Kolik lidí navštívilo nebo plánuje letos navštívit letní festival

Podle věkových skupin, odpovídal celý vzorek.

  • 15-24 let 60 %
  • 24–34 let 50 %
  • 35–44 let 44 %
  • 45–54 let 47 %
  • 55 let a více 28 %

Podle vzdělání, odpovídal celý vzorek.

  • ZŠ/SŠ bez maturity 33 %
  • SŠ s maturitou 51 %
  • VŠ/VOŠ 53 %

K festivalům, které lidé nejvíc navštěvují nebo je plánují navštívit, patří Hrady CZ, Colours of Ostrava a Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech.

Jaké letní festivaly jste navštívil/a nebo plánujete tento rok navštívit?

Odpovídali ti, kteří navštívili nebo plánují tento rok navštívit letní festival.

  1. Hrady CZ (České hrady, Moravské hrady) 19 %
  2. Colours of Ostrava 10 %
  3. Mezinárodní filmový festival v Karlových Varech 8 %
  4. Masters of Rock (Vizovice) 6 %
  5. Benátská noc (Liberec) 6 %
  6. Rock for People (Hradec Králové, Plzeň) 6 %
  7. Letní shakespearovské slavnosti (Praha) 4 %
  8. Majáles 3 %
  9. Natruc (Kolín) 2%
  10. Votvírák (Milovice) 2%
  11. Mácháč 2%
  12. Open Air Festival Trutnov 2%
  13. Sázavafest 2%
  14. Okoř 2%
  • jiné 59 %
  • nevím 2 %

O výzkumu

Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru jednotného dotazníku na webovém rozhraní Nielsen Admosphere. Respondenti jsou součástí Českého národního panelu, projektu výzkumných agentur Nielsen Admosphere, STEM/Mark a NMS Market Research. Terénní sběr dat proběhl v době od 15. do 16. 7. 2015 na vzorku 501 respondentů. Cílovou skupinu představuje internetová populace starší 15 let. Vzorek je reprezentativní z hlediska pohlaví, věku, vzdělání, kraje a velikosti místa bydliště.