Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Z oslovených 90.000 se rozhlasu k poplatku přihlásilo skoro 24.000 domácností

  • ČTK
  • 17. 06. 2013 15:45

Z 90.000 oslovených domácností se k placení rozhlasového poplatku v uplynulých týdnech přihlásila zhruba čtvrtina. Český rozhlas svou kampaň zaměřil na domácnosti, které již platí za držení televizního přístroje, a přitom nejsou přihlášeny k placení za rozhlas. Celkem se touto akcí podařilo získat 23.951 nových poplatníků, informoval mluvčí rozhlasu Jakub Čížek.

„Lidem vyhovuje jednoduchý komunikační kanál, jakými jsou především SMS zprávy. Budeme v tomto trendu pokračovat a nabízet maximálně snadnou cestu, jak se k poplatku přihlásit, i v budoucnu,“ řekl náměstek generálního ředitele pro správu a provoz Českého rozhlasu Ladislav Musil. „Akce ukázala, že když s lidmi vstřícně komunikujeme, dokážou být vstřícní i oni a k poplatku se dobrovolně přihlásit. Chci jim za to tímto poděkovat,“ dodal.

Obsahem dopisů, které domácnosti dostaly, bylo vysvětlení, proč je nutno rozhlasový poplatek platit a jakým způsobem se lze k jeho placení přihlásit. Nejvíce nových poplatníků využilo možnost přihlásit se k placení pomocí SMS zprávy. Druhá velká skupina využila přepážek České pošty. Očekávaný roční výnos z této akce představuje 12,9 milionu Kč.

Placení rozhlasového poplatku je zákonnou povinností každé domácnosti. Pro Český rozhlas tyto poplatky představují hlavní zdroj financování jeho vysílání. Český rozhlas veřejnosti nabízí celkem 19 stanic, z toho čtyři celoplošné, 11 regionálních a čtyři speciální. O poplatcích, jejich výši a způsobu placení rozhlas informuje také na webu.