Komunikační agentura Proximity Prague, zaměřená na poskytování služeb v CRM (řízení vztahů se zákazníky), zaznamenala další personální ztrátu. V červenci ji podle informací Médiáře opustila Monika Vývodová, která působila jako její PR manažerka. Pokračuje tak série odchodů, která začala už v loňském roce.
Agentura také musí obhajovat ve výběrovém řízení dalšího svého klienta. Tendr na nového dodavatele CRM totiž vypsala Československá obchodní banka. Tuto informaci potvrdil Médiáři Jan Solnička, manažer externí komunikace ČSOB. Bližší informace neuvedl s odkazem na to, že vztahy se svými dodavateli považuje banka za interní věc.
Řada odchodů
Agentury Proximity Prague a Mark BBDO, které od dubna 2014 vytvářejí „strategickou alianci“, opustila od loňského roku už řada mediálně známých manažerů a kreativních pracovníků. Ještě v loňském roce odešli kreativní ředitel Petr Stančík a copywriter Pavel Staněk, kteří zamířili do nového interního kreativního týmu O2, s jehož složením pomáhala operátorovi coby head hunter agentura Nydrle.
Letos pak odčerpala další kreativní síly výše zmíněné aliance agentura Outbreak, která citelně zasáhla do personálního složení Mark BBDO a vytáhla si odsud postupně seniorní account manažerku Anetu Kolajovou, kreativního ředitele Andreje Štuka a designéra Michaela Krusberského.
V dubnu navíc opustil Proximity Prague její strategický plánovač Kristián Hloušek, který zamířil do Spojených arabských emirátů, kde začal působit jako senior strategist agentury Sixty Degrees.
Mezi Hlouškovy kompetence patřila v Proximity také PR komunikace. Zde ho vystřídala právě Monika Vývodová. Ta v Proximity vedla v loňském roce z manažerské pozice výzkum o náboženství a víře v české společnosti. Vedle PR aktivit Proximity se starala i o některé komunikační aktivity umělecké Galerie Dvorak Sec Contemporary, kterou spoluvlastní menšinový spolumajitel Proximity Petr Šec.
V současnosti je PR manažerem Proximity David Sroka. Ten nechtěl žádnou z výše uvedených změn komentovat. „Zaměstnanci, kteří odešli, jsou nahrazeni novými. Naši personální politiku veřejně nekomentujeme,“ napsal na dotazy Médiáře. Na doplňující otázku, zda by mohl někoho nově příchozího konkrétně jmenovat, odepsal: „Jak jsem již zmínil, personální záležitosti veřejně nekomentujeme kromě klíčových pozic, s některými vás seznámíme v horizontu nejbližších dní.“ Na další otázky už nereagoval.
BBDO je drží
Agenturu Proximity vlastní podle obchodního rejstříku v současnosti ze 71,5 % síť BBDO Europe a z 28,5 % Petr Šec. BBDO Europe je dnes také jediným akcionářem Mark BBDO.
Právě klienti BBDO Europe jsou v současnosti pro obě české agentury klíčoví, což není příliš výhodná pozice. Mezi stávající klienty aliance těchto dvou agentur patří v Česku například Mercedes-Benz, který spolupracuje s Mark BBDO a je také mezinárodním klientem BBDO Europe. Podle svého marketingového manažera pro Česko Radovana Chrze neplánuje Mercedes-Benz v tomto směru žádnou změnu, mimo jiné právě díky mezinárodnímu nastavení svých vztahů s agenturami.
Síťové agentury v Česku: přežijí, když zvládnou digitál nebo přilákají globální byznys