Průběh říjnového semináře o České televizi, kam poslanci nevpustili veřejnost, je volně k přehrání. Na YouTube ho zveřejnil moderátor Luboš Xaver Veselý, zde první a zde druhý díl.

Z Týdne odcházejí novináři kvůli Soukupovu hnutí

Čerstvé prohlášení Jaromíra Soukupa, že chce vstoupit do politiky s vlastním hnutím, vyvolalo pnutí uvnitř redakce jeho vydavatelství Empresa Media. Soukupovo rozhodnutí angažovat se v politice vedlo redaktory Miloše Kozumplíka a Radku Smejkalovou mediální podnik Empresa Media opustit. Uvedli to v dnešním prohlášení. Kozumplík je šéfredaktorem časopisu Interview a Týden Historie a působí také jaké šéf knižní divize Empresy, Smejkalová je reportérka Týdne a Interview. Empresa Media patří Soukupovi stejně jako televize Barrandov, vydavatelství televizi dodává publicistický obsah.

„Ze včerejšího večerního vysílání televize Barrandov jsme se s překvapením dozvěděli, že pan Jaromír Soukup, majitel časopisů, v nichž jsme zaměstnáni, aktivně vstoupil na politickou scénu. Ohlášené angažmá pana vydavatele je v zásadním rozporu s naší představou o svobodném a nezávislém výkonu novinářské práce, která je pro nás víc než pouhým zaměstnáním,“ uvedla dvojice. „Protože nechceme žurnalistické řemeslo diskreditovat a nechceme přispívat k relativizaci morálních hodnot, které ctíme, rozhodli jsme se s vydavatelstvím pana Jaromíra Soukupa ukončit veškeré pracovněprávní vztahy,“ prohlásili.

„Ještě ráno nás bylo dvanáct fakt hustých měsíčků. Po poledni jsme nedali ani sedm statečných. A když došlo na lámání chleba?!“ glosuje Miloš Kozumplík na sociální síti Facebook.

Soukup chce se svým hnutím List Jaromíra Soukupa „bránit české národní zájmy před zkorumpovanými politiky a oligarchy“. Pokud by se ve volbách uspěl, bude kromě mediálního vlivu - kromě Empresy a Barrandova ovládá Médeu, největší mediální agenturu v zemi - držet také politickou moc a zařadí se tak po bok Andreje Babiše, který je tu jako oligarcha označován nejčastěji. Babiš, který předsedá české vládě a hnutí ANO, nedávno do svěřenského fondu převedl koncern Agrofert, v jehož mediální divizi je vydavatelství Mafra, rádio Impuls či také čerstvě nabyté vydavatelství lifestylových časopisů Bauer Media.

„Podle mého názoru už bylo dost politiky, která zůstává jen u slibů. Proto jsem se rozhodl aktivně vstoupit do dění, bez výmluv a prázdných řečí. Denně se potkávám se spoustou lidí, kteří se mi svěřují se svými problémy, takže moc dobře vím, co občany České republiky trápí. Prostřednictvím svého hnutí se chci postavit za všechny ty, kteří mají pocit, že jejich hlas není dostatečně slyšet! A včerejší čísla sledovanosti jenom potvrzují, že to bylo správné rozhodnutí,“ prohlásil dnes Soukup. Relaci Moje zprávy, v níž svůj záměr ohlásil, sledovalo v průměru 288.000 diváků starších 15 let, pořad získal podíl na publiku 7,2 %.

Populist Jaromíra Soukupa: sliby vs. fakta