Reklamní útraty v televizi v březnu meziročně stouply o 6 %, naopak v tisku nepatrně klesly o 0,4 % a v rádiu o 1 %. Meziroční propad u venkovní reklamy činil 39 %. Ukazuje to pravidelný monitoring reklamních výdajů výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ten nepočítá reálné inzertní útraty, ale obsazený reklamní prostor a kombinuje to s cenami uvedenými v cenících. Výsledek nazývá ceníkovou hodnotou reklamního prostoru.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | březen 2020 | březen 2021 | změna |
televize | 5,67 | 5,99 | 6 % |
tisk | 1,43 | 1,43 | -0,4 % |
rádio | 0,58 | 0,57 | -1 % |
venkovní | 0,45 | 0,27 | -39 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
V prvním čtvrtletí skončily všechny čtyři zmíněné mediatypy z hlediska příjmů z reklamy meziročně v mínusu. Oproti loňskému prvnímu čtvrtletí dosáhla televize přibližně stejného výsledku (-0,3 %), tisk spadl o 7 %, rádio o 10 % a venkovní reklama o víc než třetinu, tedy o 38 %.
Ceníková hodnota reklamního prostoru, v miliardách Kč
mediatyp | leden-březen 2020 | leden-březen 2021 | změna |
televize | 13,40 | 13,37 | -0,3 % |
tisk | 3,68 | 3,42 | -7 % |
rádio | 1,62 | 1,46 | -10 % |
venkovní | 1,10 | 0,69 | -38 % |
Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Největším inzerentem v březnu byl přední český e-shop Alza.cz, který obsadil reklamní prostor v ceníkové hodnotě 179 milionů Kč. Následovaly kamenné maloobchodní řetězce Kaufland, Albert a Lidl.
Top 10 zadavatelů podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, březen 2021
pořadí | zadavatel | útrata |
1 | Alza.cz | 179 |
2 | Kaufland Česká republika | 150 |
3 | Albert Česká republika | 143 |
4 | Lidl Česká republika | 141 |
5 | Sazka | 140 |
6 | Česká lékárna holding | 132 |
7 | Ferrero Česká | 131 |
8 | L’Oréal Česká republika | 121 |
9 | Storck Česká republika | 115 |
10 | Mountfield | 113 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere
Inzertně nejviditelnější kategorií v březnu byly řetězce s potravinami, pak ty s elektronikou, za nimi prodejci úvěrů.
Top 10 kategorií podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru, únor 2021
pořadí | kategorie | útrata |
1 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou potravin | 584 |
2 | Široký sortiment s převahou elektroniky | 337 |
3 | Úvěry, obchodní úvěry | 257 |
4 | Širokosortimentní prodejny a řetězce s převahou hobby, potřeby pro kutily | 245 |
5 | Běžné, spořicí účty | 212 |
6 | Pojištění | 163 |
7 | Široký sortiment zboží s převahou oděvů a módních doplňků | 153 |
8 | Široký sortiment zboží s převahou farmaceutických přípravků | 149 |
9 | Bankovní a spořitelní služby | 145 |
10 | Široký sortiment | 142 |
V milionech Kč. Zaokrouhleno. Bez vlastní inzerce. Zdroj: Nielsen Admosphere

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
