Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Za hračky před Vánoci utratí Češi o 100 milionů víc než loni, odhaduje Wormelen

Letošní předvánoční útrata za hračky v Česku by mohla dosáhnout 3,1 miliardy Kč, zhruba o 100 milionů víc než loni. Podíl vánočních tržeb na celoročních bude 48 %, což znamená, že za celý rok Češi vydají za nákupy v hračkářství kolem 6,5 miliardy. Odhaduje to firma Wormelen Group Petra Homolky, největší prodejce hraček v Česku, který provozuje sítě Bambule, Sparkys a HM Studio. Počítá taky, že z předvánočních tržeb si ukrojí zhruba třetinu, tedy 1,1 miliardy Kč. Na tiskové konferenci na pražském Chodově to dnes řekla Jana Krčková, marketingová ředitelka Wormelenu.

Podle Krčkové skupina letos v prodeji přes internet rostla dvouciferným tempem a v kamenných prodejnách „skoro dvouciferným“. Offline je pro Wormelen pořád gros. Podíl online prodejů na jeho celkových tržbách činí kolem 10 %, přičemž předvánoční prodeje ho mohou posunout až na 15 %. mezi e-shopy v oboru přitom Krčková pozoruje konsolidaci .„Trh se čistí, drobní vypadli, dominují velké brandy,“ podotkla k vývoji e-commerce.

Wormelen Group také uvádí, že před Vánocemi nechá zákazník v jejích prodejnách v průměru 800 Kč za nákup, což je dvakrát tolik, než ve zbytku roku. V e-shopu stojí průměrný nákup před Vánocemi dokonce 1.500 Kč. „Děti stále častěji vyžadují interaktivní hračky, které disponují mnoha funkcemi, a jsou tak logicky dražší. Trend interaktivních hraček se promítl už i do nabídky plyšáků a panenek, které se tak vyrábějí s řadou zábavních či výchovných funkcí. Oblíbené zároveň zůstávají jednoduché stavebnice a kostky. Populární je i „kouzelný“ sliz.

Wormelen Group ve svém řetězci Bambule přišel s shop-in-shopem Bambule Baby, v němž prodává kompletní vybavení pro mimina, od dudlíků po kočárky. V pilotní fázi je Bambule Baby dostupné v prodejnách v Praze - v Centru Chodov, Černý Most a Galerii Butovice. Příští rok se má koncept rozšířit do dalších prodejen. Prodejci to pomáhá rozšířit cílovou skupinu. „Nyní jsme schopni zachytit zákazníka už od miminka a následně ho přesunout k sortimentu hraček pro děti od dvou let,“ věří šéfka marketingu. Ve všech svých třech sítích pak Wormelen nabízí kolekci oblečení pro děti od dvou do 14 let Cool Club, a to v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci, Plzni, Liberci a v Českých Budějovicích.